• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilstölder ökar

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Sv: HUsbilstölder ökar

Då är det gott att kunna se var husbilen är....
Ett sms och vips, köpte en GPS tracker på Nascom och ett kontantkort.
Larm satt på bilen när vi köpte den men det piper ju bara vid inbrott.

Bilagor

• Screenshot_2014-06-26-22-59-09.jpg
    Screenshot_2014-06-26-22-59-09.jpg
    9,6 KB · Visningar: 13

Lars o Annica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024

Hälsa David från mig Bengan, och ta gärna en bild på vårt bomärke i betongen från förra året, hälsa frugan.
Lars

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jag hälsar David och han fick 2 burkar grillkrydda denna gången.
Dom använder det nu i restaurangen på biffar och hamburgare.
Detta finns tydligen inte här nere.

kaj.p

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Husbilstölder ökar

Hur är det med spårsändare går inte de också o känna av. Kompisen fick rutan utslagen på sin bil o laptopen stulen. Det var den ända bilen på en stor parkering som de gav sig på o laptopen var gömd. MEn enligt polisen så har tjuvarna idag utrustning som känner av annan elektronisk utrustning.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Husbilstölder ökar

Det er relativt enkelt å skaffe en enhet som "ser" om det er en gsm sender aktiv et sted, tilsvarende finnes og for wifi. Disse enhetene har en bra retningsantenne slik at en kan peke på en bil og se hvilke radiosignaler som kommer fra bilen. Så om det var gsm eller wifi som avslørte ar det var noe av verdi i bilen det er umulig å si.

For å se hva skurkene gjerne bruker så er dette en av mange kilder: bug detector - Free Shipping - DX

Disse enhetene er bredbåndet og reagerer på alle enheter som inneholder en sender.

Toppen