• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilstält till Omnistore 6900, t.ex Carthago

G

gigge

Guest
Undrar om där är det någon i klubben som har husbilstält(ej friståande) till en Omnistore markis 6900 (4.5 m) och kan ge mig förslag på vilket tält som passar denna markisen, vart man kan köpa den?
Bilen jag skall ha den till är en Carthago C-line I 4.8

Tänkte använda tältet från förra bilen/markisen (Fiamma F45-4.5m), men troligen passar inte denna omnistoremarkisen :(

F

F.d. 58620

Guest
Sv: Husbilstält till Omnistore 6900, t.ex Carthago

Vi hade samma problem fast tvärtom hade tidigare omnistore markis och safari room tält. Nu har vi fiamma markis beställde bara nya fästen till stängerna från Östgöta camping a'45 kr. Bytte sen ut dom dels i främre delen av markisen dels bak på stängerna, nu passar tältet perfekt. Så hör med din husbils tillbehörs butik så hjälper dom dej säkert.
MVH Gunilla

Toppen