• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

husbilstäcke

B

Bengt och Kerstin

Guest
är det någon som har testat vintertäcket till hbilen om det funkar:wub:

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: husbilstäcke

Har det finska. Fungerar utmärkt. Det som är svårt är att få in täcket i påsen när man använt det.

F

F.d. 55337

Guest

Har det finska. Fungerar utmärkt. Det som är svårt är att få in täcket i påsen när man använt det.

Lägger man täcket på golvet och rullar ihop det samtidigt som man lägger sig på det och trycker ut luften undna för undan så blir det litet och jättelätt att få in i påsen. Vi är supernöjda med täcket både på vintern och sommaren, funkar lika bra i bägge årstiderna man vänder bara olika sidor inåt, på vintern är den silvriga sidan inåt och på sommaren är den silvriga sidan utåt.
/Anders och Birgitta
Vårt husbilsliv

bjensen

HBK Medlem
Kommun
Ale
HBK-Nr
387
Medlemskap
2025

Jag gör så att jag stopper det ned i en sopsäck (plast)sätter mig på den och pressar ut luften, stopper sedan alt i posen

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025

Jag använder samma hoppackningsknep för både både vinter- och sommartäcket. Släpper täcket från den ena dörren, viker ihop det över vindrutan. Återupprepar proceduren på den andra sidan. Pressar sedan ut luften med hjälp av kroppstyngden ur den täckrulle som ligger mitt på vindrutan. Stuvar sedan ner rullen i packpåsen med början i den ena kortänden likt stuvning av en sovsäck i en komprimeringspåse.
Fungerar alldeles utmärkt.
Tycker det samma om funktionen av båda årstidssäckarna.
//Kjell

F

F.d. 55367

Guest

vi har köpt en tältsäck till isabellatält förtält det funkar mycket förträffligt det kostar ca. 300 kr. det är tycker vi välldigt bra

mvh kalle o gun .

ps.säljes av husvagn svensson .:wub:

Fam Pettsson

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
4573
Medlemskap
2025

Vi lägger täcket i en Ikea kasse. Tycker att det är smidigt och går fort.
Tycker att det är bättre om det skulle vara lite fuktigt. Använder tältpåsen när bilen är avställd innomhus.

Fam Pettsson Längtar till våren..

Toppen