• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilsrea i Jörlanda.

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsrea i Jörlanda.

Firman i fråga lever i stort på att importera bilar direkt från tyskland. Pröva och se vad du får i inbyte om du redan har en bil så förstår du vad jag menar. Säljaren tittar vad en liknande bil kostar på mobile.de och ger i princip ett tyskt inbytespris. Mellanpriset blir då på samma nivå som från andra handlare. Kommer man med renköp så är priserna klart bra. Jag har själv servat husbil och personbil hos mekonomenverkstaden med samma ledning med bra bemötande och bra priser. Verkstaden kan helt klart rekomenderas för mekaniska jobb samt service. Hur bra de är på husbilsdelen vet jag inget om.

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Döö! :msn_angry: Hade jag haft ett sådant där schabrak som de flesta har här så hade jag fastnat i någon sydeuropeisk håla i någon trång passage för länge sedan! Min Plåtis öppnar världar som de flesta HPD-are inte har en aning om! Dessutom kan jag i princip övernatta var som helst utan att det stör någon! Jag tänker inte falla för frestelsen att "byta upp mig" till något schabrak bara för att det kan ge lite bättre komfort och t.o.m. status! Aldrig i livet! :msn_weird: Jag äälskar min lilla Plåtis!

Jappe

Avarage

FD HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021

Döö! :msn_angry: Hade jag haft ett sådant där schabrak som de flesta har här så hade jag fastnat i någon sydeuropeisk håla i någon trång passage för länge sedan! Min Plåtis öppnar världar som de flesta HPD-are inte har en aning om! Dessutom kan jag i princip övernatta var som helst utan att det stör någon! Jag tänker inte falla för frestelsen att "byta upp mig" till något schabrak bara för att det kan ge lite bättre komfort och t.o.m. status! Aldrig i livet! :msn_weird: Jag äälskar min lilla Plåtis!

Jappe

Så länge var och en är nöjd o glad med vad han/hon har lägger åt minstånde inte jag några värderingar i vad du/någon annan åker i/med.

Vad gäller framkomlighet OCH bemötande från främmande människor vill jag dock påstå att inget slår mc-semester. Vad gäller trånga passager står sig allt på 4 hjul slätt. Mest positiva är dock mötet med människor man aldrig tidigare träffat och som kommer fram och berättar minnen om när de åke hoj! Så husbil i all ära vad gäller bekvämlighet men på ovanstående punkter slår de icke hoj.

Så därför införskaffades en liten husbil med garage med plats för hojen! I min värld är det det ultimata (för jag är nöjd med det) men alla andr varken kan eller vill ha den kombinationen och vet ni vad...det är helt ok för mig!

Lev livet, man vet aldrig när det tar slut (som tur är).

Mvh!
// Niklas

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag har två hojar i husbilen! En elcykel och en vanlig. Fördelen med dom är att dom varken bullrar eller ryker och framkomligheten är närmast extrem jämfört med en motorcykel!
icon10.gif

Jappe

Toppen