• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

husbilsrån sandsjöbacka idag

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Teddi

Guest
resan kunde börjat roligare,för oss ,ock slutat på ett bättre sätt för nåra klubbkompisar ifrån härryda,,vi hade varit där en stund,,ja hade varit ute med teddi en halvtimme,,
när ja kommer tillbaka kommer våra vänner i sin bil o ställer sej bakom oss,,ja känner dom inte tidigare,,men nu gör ja det,,dom går ut till toa båda två,,ock har tre hundar i bilen,,framför mej stannar en dansk personbil,,med fyra chokladfärgade killar,,två av dom går ut,,mot toan,,efter nåra sekunder springer dom iväg till bilen som börjat rulla därifrån,,en hund jagar dom,ja hann inte ett ögonblicksverk,,,

ja rusar ut,,springer fram till kompisarna ock säger,,kolla i eran bil snabbt,,hennes damväska hade svinen snott med visa o lite pengar--körkort,,
spärra kortet så fort som möjligt,,som tur hade ja lika kort som hennes,,med telenummer på,,
senaste uttag hade dom själva gjort,,va ja kan förstå fick dom ett kort utan värde,,plus 200kr,,kanske dom får byta lås,hon va förtvivlad,,hennes gubbe o ja va förbannade,,han rinde 112,,svaret,,vi har ingen bil ledig,,va säger man??ja vet att han kommer att läsa detta,

nöj dej inte med stöld som polisen sade,,här handlar de om ett hemfridsbrott med rån som följd,,hör gärna av dej om de löser sej,,de kunde gått värre,,

varma hälsningar från teddi,,ove,,,

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: husbilsrån sandsjöbacka idag

Jag är också FÖRBANNAD på grund av stöld. Men det gäller ett av våra barnbarn Natalie snart 15 år. Hon konfirmerades 19 / 5 och blev intresserad av att vara "fadder" åt nya ungdomar som ville konfirmeras. Så hon såg med stor glädje framemot att åka på läger till gotland med likasinnade. Då hon var lite stressad inför resan glömde hon ta ut sina kontanter ur plånboken.(pengar hon fått i konfirmationsgåvor) skulle ju bara ha sitt bankkort med sig. Nu var hon extra rädd om plånboken och på rummet, som hon delade med sin bästa vän, gömde hon plånboken längst ner i vännens väska. Då dom kom tillbaka till rummet var hennes drygt 1000:- borta. Natalie blev förstås väldigt ledsen och fick ingen glädje av resten av lägret. Mådde dåligt av att någon rotat igenom hennes privata saker.
Läger ledaren la ett tomt kuvert och gav den som stulit pengarna att återlämna dom anonymt. Men icke. Nu har Natalie fått lära sig livets hårda skola : Lita aldrig på NÅGON.
En upprörd Mormor :mad::mad::mad::mad:
Gunilla

T

Teddi

Guest

ja vill inte ha nåra tack,,o ja ger inga heller,,men en #förtvivlanknapp# hade suttit fint just nu,,

detta va första gången dom lämnade bilen båda två samtidigt,,ock den sista,,

töm bilen på värdesaker om man lämnar båda,,ingen som helst garanti för inbrott,,men,,ett # göra vad man kan#,det förbjudna snacket,,de tar vi på face--book..ove,,

goldfinger

HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026

Som kommentar till Teddi's tidigare inlägg där man ringde 112 och fick svaret att det inte fanns någon tillgänglig bil att skicka.
Man kan väl hoppas att personen som svarade på 112 åtminstone skickade ut information till alla bilar som rullade i regionen (det måste ju finnas några som är ute och kör någonstans i VästSverige). Dessa eventuella bilar kan ju leta efter en Dansk-registrerad bil med fyra chokladfärgade individer, då det inte kan finnas så många av den kombinationen på vägen vid tidpunkten strax efter incidenten.
Franskt ordspråk; "Att vilja är att kunna"
:mad::mad::mad:

F

F.d. 25181

Guest

Vet hur ni känner er. Vi blev rånade när vi parkerat på "fina gatan" i Barcelona för några år sedan. Några elaka spanjorer bröt sönder stora sidorutan på husbilen och gick in och fick med sig hela säkerhetsskåpet. Allt värde försvann. Det var inte roligt..........
Fiskarstugan

T

Teddi

Guest

svenskt ordspråk;att kunna,,är att visa lite vilja,:p vi har en hbt- festival i göteborg idag,,där ligger de allmännas resurser,,:D

annette.bengt

HBK Medlem
Kommun
Svedala
HBK-Nr
8123
Medlemskap
2026

Verkar som man blir tvungen att ge igen med lite mer än lagen kräver!
då om något vaknar väl stattsmakten.
/ Bengt:mad:

F

F.d. 28368

Guest

Vet hur ni känner er. Vi blev rånade när vi parkerat på "fina gatan" i Barcelona för några år sedan. Några elaka spanjorer bröt sönder stora sidorutan på husbilen och gick in och fick med sig hela säkerhetsskåpet. Allt värde försvann. Det var inte roligt..........
Fiskarstugan

Det var som tusan. Satt säkerhetsskåpet skruvat i träreglar?

WillyRoger

HBK Medlem
Kommun
Härryda
HBK-Nr
6900
Medlemskap
2024

Hej, det var vi som blev drabbade. Ta detta som en lärdom mina kära klubbkompisar. Man är som allra mest sårbar när man inte lämnat bilen, när man som vi bara är ca 10 m ifrån bilen (tyvärr båda två då ), när man fyller vatten, tömmer toan etc. När man lämnar bilen för att ex.vis. handla, då har man ju inga värdesaker framme, plånböcker är med, larm är på. Vi kommer nu att installera värdeskåp där viktiga saker alltid ligger, även när vi är i och runt bilen. Det är alltid lätt att vara efterklok men man får vara glad att ingen blev skadad. Att tjuvarna är så otroligt fräcka att dom slår till när man är där och när det finns vittnen, de kunde i.af. inte jag ens drömma om. Ha det nu så gott på vägarna i sommar och vi får hjälpas åt att alltid hålla ögon och öron öppna som klubbkompisen nu gjorde. Dom är förmodligen inte så många, tjuvarna, och hjälps vi åt så kanske vi kan få bukt med dom.

Majzzan

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025

Var med om ett stöldförsök när jag tankade häromdagen. Det var flera bilar vid macken och en motorcykel, så man tror ju inte de ska vara så fräcka.

Har alltid passagerardörren låst, men min husbil är så att förardörren låser den yttre tankluckan. Därför har jag alltid gått ut den vägen vid tankning och den dörren varit olåst medan jag tankat. Lämnar visserligen aldrig nån väska m värdesaker i när jag kliver ur bilen, men en lös GPS o lite annat fanns ju på armslängds avstånd.

När jag var klar vände jag mig om och tog ett! steg för att ta tvätthinken o göra ren framrutan. Då var tjuven där med handen på handtaget och hann öppna dörren några dm. Vad han inte räknat med var min hund som satt mellan framstolarna och började stormskälla så han blev skrämd. Själv hann jag bara vända mig om, vråla TJUV!! o slänga hinken mot honom (blöt blev han:D) innan han kastade sig upp bakpå kompanjonens mc och de drog iväg i full fart.

F

F.d. 25270

Guest

Som kommentar till Teddi's tidigare inlägg där man ringde 112 och fick svaret att det inte fanns någon tillgänglig bil att skicka.
Man kan väl hoppas att personen som svarade på 112 åtminstone skickade ut information till alla bilar som rullade i regionen (det måste ju finnas några som är ute och kör någonstans i VästSverige). Dessa eventuella bilar kan ju leta efter en Dansk-registrerad bil med fyra chokladfärgade individer, då det inte kan finnas så många av den kombinationen på vägen vid tidpunkten strax efter incidenten.
Franskt ordspråk; "Att vilja är att kunna"
:mad::mad::mad:

Finns faktiskt vit choklad......
Mvh
Harry Hymer :msn_photo:

STANTON

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
3999
Medlemskap
2025

Har programerat våran så att dörrarna låser sig när man kommer upp i ca 30km.Så när man stanna tex vid ett stoppljus är dörrarna låsta bodelen låser vi innan vi åker i väg

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen