F
F.d. 12848
Guest
Hur mycket sjunker en husbil i pris mellan årsmodellerna 2009 till 2010,husbilen kostade ny 2009 1 milijon samt vad kan man räkna per mil i värdeminskning tack på förhand
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Läste precis svaret på en liknande fråga i Husbil&Husvagn. Den gäller i och för sig en billigare bil, som ny kostar 350000 - 370000, men kan kanske vara till någon vägledning. Enligt svaret kan man räkna med en värdeminskning på 10000:- per år vad gäller årsmodell och ca 10000:- per 1000 mil. Gäller det en bil i miljonklassen får man väl räkna med lite mer, åtminstone vad gäller årsmodell.Hur mycket sjunker en husbil i pris mellan årsmodellerna 2009 till 2010,husbilen kostade ny 2009 1 milijon samt vad kan man räkna per mil i värdeminskning tack på förhand
Jag tror husbilssäljarna räknar med10% första året och ca 1500 mil. Pratar och tjatar och beskriver vad andra får så tror jag att ca 5 % kan vara möjligt. Det har i vart fall jag fått vid något tillfälle.
Det är skillnad på inbytespris och försäljningspris!!!
Jag skulle gissa att förstapris ut privat bör vara kring 900000 kr.
Jag förstår inte vad du menar?
Vad är det för belopp du menar?