• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsplatser på Android

tste01

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
29027
Medlemskap
2024
Jag försöker förgäves få upp husbilsplatserna på min Samsung, får upp kartan men inga husbilsplatser kommer upp hur jag än gör. Vad gör jag för fel?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Normalt er dette et resultat av at weblesern husker den gamle utgaven av siden og roter dette sammen med noe nytt. Tøm webleserens cache så den får alle dlene fra samme utgave.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Starta om telefonen också för säkerhets skull ...
Vilken webbläsare kör du?
 

larsemil

HBK Medlem
Inlägg
682
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2024
Kan det ha att göra med vilken Androidversion man har. Jag har Android 10 och Cromversion 81.0.4044.111. Fungerar skitbra:)
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.779
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Har tömt cache-minnet, fortfarande inga platser på kartan. (Är inloggad...)

Der findes flere steder at rense cache i min Samsung Android. Jeg bruger Firefox weblæser, og i den findes en metode til at rense historikken hvis man klikker på de 3 prikker øverst til højre, men det hjalp mig ikke.

Til gengæld kan man under de 3 prikker finde indstillinger, og der er en fane der hedder "ryd private data" og her kan man vælge at rydde en masse forskellige ting. Fjern flueben i alt andet end Cache, og så virkede det hos mig.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.863
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Den fick bra betyg för flera år sedan, men idag vet jag inte vad som är speciellt bra med den (?)
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.779
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Varför använder man Firefox på en Android?

Så vidt jeg ved var Firefox de første til at kunne synkronisere alle bogmærker på både PC, smartphone og Plade, så han har alle bogmærker lige mved hånden. Derfor valgte jeg Firefox.
(Desuden havde jeg problemer med IE i forbindelse med vedligehold af en hjemmeside på Joomla, som ikke gav problemer på Firefox)
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.863
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Ok, jag förstår.

Jag själv kör med Google Chrome och även Google's gmail på android mobil och platta, samt på min PC laptop.
Allt synkas mellan dem med inställningar, kalender, favoriter, bokmärken, samt 4st Chromecast.

Körde Firefox på PC för många år sedan, främst för som fina tillägg de hade då, men efter några år tyckte jag Chrome var smidigare.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Firefox har egen layout engine Gecko, de fleste andre browsere benytter i dag Chromium. Apple har sin egen og IE kjører med sin gamle. Selv Edge har byttet til Chromium på samme måte som Opera gjorde en tid tilbake.

Cache håndteringen er en av parameterene for å få opp hastigheten, mer gjenbruk gir raskere uttegning - og mer problem når det gjøres visse endringer på websider. Det finnes muligheter for en webside til å si at den ikke skal lagres, men det gir redusert hastighet og brukes derfor ikke for sider som kun endres med lange mellomrom.
 

tste01

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
29027
Medlemskap
2024
Började rensa Cache-minnet utan resultat, men nu, efter några omstarter fungerar det plötsligt. Tack för tipsen!
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen