• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsplatser i Tyskland vissa långt ut

Lovelylook

FD HBK Medlem
Inlägg
68
Kommun
Kävlinge
HBK-Nr
15269
Medlemskap
2021
...ja nu handlar om de trista ställplatserna som husbilsägarna är ämnade att parkera på. I november åkte vi runtom rhendalen och visst fans det ställplatser som vara nära, men högre procent som var långt att gå, särskilt den mörka årstiden som rådde.
Ett otrevligt exempel är när vi kom till staden Bad Neuenahr-A, en kurstad. Långt från staden hade man ordnat en stor parkering vid idrottsanläggningen och där kunde man tömma latrin, ta vatten och tömma spillvatten, helt perfekt ordnat, men inget ställe jag vill övernatta på. När vi kom dit stod 3 ensamma husbilar där och det hade regnat kraftigt. Rätt vad det är kommer en bil i hög fart och sladdar i vattenpölarna mellan husbilarna, då kan man tänka hur det är på natten, bus o öde.
1. Jag trivs inte på så trista ställen och framför allt vill jag helst stå i city i byarna städerna och det var precis vad vi gjorde den natten. Ett par 100 meter från allt det roliga med trevliga restauranger där stod vi.
2. Därför är det så jäkla bra att ha en plåtis, för det är ingen som ens tror att man övernattar i den, alla tror att det är en arbetsbil, o mycket för de är sällan vita och de är mindre o smäckra.
3 Utmaningen är i alla fall för oss att alltid stå centralt och att kunna ta del av staden, både sommar som vinter. Många städer i Tyskland har det perfekt riggat för detta att stå nära, de har tänkt till vad gäller turism och förstår att vi husbilsresenärer faktiskt vill både handla och äta gott på städernas restauranger, särskilt när det är så hög mysfaktor som just nu i de mysiga tyska städerna. Som en blogg skrev idag, att vandra 1500mm det är verkligen inte ok. Jag vill kanske gå en runda på f m och en på eftermiddagen och jag betalar gärna för att stå centralt för det är en skön känsla också.. Det gäller att sköta sig och vara tyst o smidig:):)så fungerar det.
 
Toppen