• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilsplats i Östhammar

F

F.d. 50012

Guest
Jag e-postade vårt dokument om ställplatser till kommun.
Här nedan ser ni vad en kommun som funderar på att investera 19 milj. i ett nytt bibliotek svarade.

Hej Bertil!

Tack för din påminnelse. Jag har inte glömt bort frågan även om det säkert känns så. Vi har, och kommer även den närmaste framtiden att hänvisa husbilar till våra befintliga campingplatser. I den trånga ekonomisk verklighet vi för närvarande lever i så finns det inget utrymme för liknade investeringar, tyvärr.

Ha en skön sommar!

Vänliga Hälsningar

Dag Söderberg

Bedrövligt tycker jag, dom har tydligen inte råd att sätta upp några skyltar med en husbil på. Platserna att stå på finns redan men givetvis med Camping förbjuden skyltar.

F

F.d. 1721

Guest
Sv: Husbilsplats i Östhammar

Många kommuner tror att en ställplats för husbilar är förknippade med ett ansvar att tillhandahålla diverse faciliteter som toaletter och duschar m m, (d v s sådant som vi redan har i bilarna) och de ser oftast bara kostnaderna om de skulle behöva göra investeringar i form av tappställen och tillgång till färskvatten. Tyvärr inser man inte att husbilisterna ofta tillför en hel del genom sin närvaro. Man handlar mat, shoppar, besöker näringsställen osv. Därmed inte sagt att ett bibliotek också kan vara en god investering.

Toppen