• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilsparkering Karlstad- inte lika bra som Kristinehamn

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026
Sv: Husbilsparkering Karlstad- inte lika bra som Kristinehamn

Vid sandbäckstjärn går det bra att stå.Promenadavstånd till centrum.
Varför ta upp platserna för bussarna?
HaDe Hasse

KarinoBengt

HBK Medlem
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025

Jag tycker Mariebergsskogen är perfekt, så länge man får parkera där med husbilen.
Avståndet till centrum bör inte avskräcka någon. Man kan också få en trevlig promenad i den trevliga parken.
Vi fick tyvärr p-böter för att vi stod med två hjul på gräsmattan vid vattnet, när vi var där, men när jag tänker efter var det befogat. Har betalt 400 kr för förseelsen och kommer gärna tillbaka och står då inom p-rutan.
Bengt

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Man blir förbannad över hur husbilskollegor uppför sig, se bussparkeringen ovan. Fredriksdalsteatern är ett annat aktuellt exempel, där man breder ut sig med möblerna på parkeringsplatsen.

Håkand

HBK Medlem
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2025

Vi har också uppmärksammat att man ofta ser husbilar på bussparkeringar. Senast idag såg vi två husbilar på en bussparkering i Alingsås. Detta ofog tror jag tyvärr drabbar alla husbilsåkare negativt

Claes 105

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2025

Vi har också uppmärksammat att man ofta ser husbilar på bussparkeringar. Senast idag såg vi två husbilar på en bussparkering i Alingsås. Detta ofog tror jag tyvärr drabbar alla husbilsåkare negativt

Hoppas att dom som gör fel blir straffade, o inte alla andra som följer gällande P-regler.

Hejs
Claes 105

F

F.d. 29954

Guest

Jag tror att i nästan alla Svenska städer, förrutom västkusten och i de riktigt stora städerna hittar man lämpliga gratis parkeringar för en natt eller två. Kruxet är att hitta dem. Där är hunden en bra hjälpmedel. Medans man rastar hunden hinner man se omkring sig och upptäcka alla vråer som annars vischar förbi. Exempelvis i Mariestad, där rastplats kostar 140kr? natten, kan man lika gärna stå gratis bara knappt en kilometer NV. Där finns stora asfaltytor lediga och sjöutsikt, men ingen el.

Jan K

HBK Medlem
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2029

Håller med dig BS.
Flera gånger har vi stannat på platser som inte är lämpliga eller tillåtna för övernattning för att utfordra oss och hundarna på kvällen och sedan tagit en kvällsrunda med vovvarna. Då plötsligt har vi hittat Övernattningsplatsen! Kanske bara några hundra meter bort.

//Jan

Toppen