• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsparkering i Göteborg 15/6-31/8 2021

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Göteborg välkomnar dig genom att erbjuda 5 parkeringsplatser för större fordon under tiden 15/6 - 31/8.
Valhalla IP, 50 platser.
Lindholmen, 9 platser.
Medicinargatan Norra, 17 platser.
Adolf Edelsvärds gata, 6 platser.
Lisebergs ställplats Skatås, 37 platser

För parkeringen på Valhalla IP, där parkeringsrutorna är uppmålade för personbilsparkering gäller följande:
Valhalla IP är en vanligen avsedd för personbilar och de uppmålade parkeringsplatserna är anpassade efter detta. Under sommaren är det tillfälligt omreglerat till husbilsparkering, då får man uppta fler än en plats men man betalar endast för en då detta är medräknat i taxan. På övriga ytor där det är husbilsparkering året runt är rutorna anpassade efter detta.
För mer information: Husbilsparkering i Göteborg
 
F

F.d. 14324

Guest
Jag skulle dit men planeringen sprack i år och vi hamnade på Öckerö istället.
@Dethleffskvalite, har du lust får du jättegärna leta upp platsen på kartan och skicka in bilderna. :)

Mvh jocke
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Konstigt, jag kollade om platsen fanns men såg då att den inte var med. Tänkte att då har man inte laddat upp den då den är mycket tillfällig. Så jag lägger bilderna här som kanske kan glädja någon.
Då har jag åkt dit igen på de möget med att logga in igen när man tittar på ställplatser. Konstigt för jag logar aldrig in en extra gång där och det funkar.
 
Toppen