• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilsmatta

Greger & Astrid

HBK Medlem
Kommun
Bjurholm
HBK-Nr
1123
Medlemskap
2025
Har en Adria 680 ST 2010. Jag skulle behöva en formsydd matta till den bakre bodelen, har en blå från Storebro i den främre bodelen. Finns det någon som har en mall till den bakre bodelen?

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025
Sv: Husbilsmatta

Det är inte så svårt att göra en egen mall.

Ta papper i lite tjockare kvalité i ca A3-format. Lägg pappret nära de knöliga ställena och mät med en tumstock på ett ställe parallellt med intilliggande vägg/skåp. Sätt av ett lämpligt mått och markera på pappret. Flytta tumstocken parallellt någon centimeter och sätt av samma mått på pappret. Fortsätt så centimeter för centimeter (eller lite glesare om det är enklare former). Till slut kan du klippa efter alla punkterna och tejpa ihop alla pappersbitarna till en mall. Det hela är gjort på någon timma eller två.

Toppen