• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilsliv del 1.

Cia och Magnus

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
20217
Medlemskap
2025
Då har vi ställt undan vår "nya" första husbil för första gången efter att ha bott i den i en månad. Vi har gjort en påskresa annars har vi stått på varvet vid Mälaren och haft det bra.

Summeringen av vår första husbilserfarenhet är denna:
1. Läderklädsel är hal och dessutom oemotståndligt för katten att kloa på. Jag syr överdrag av möbeltyg till soffor och fåtöljer.
2. Det är definitivt en bra prioritet att ha en stor salong och tvärbädd - vi älskar våra långa soffor där vi får plats med 10 personer. Många kalas har det blivit denna månad.
3. Eftersom det blivit många kalas är vitrinskåpet med vinhyllorna i vår bil (man drar ut vitrinskåpet och har vinet i hyllor bakom) en väldigt bra inredningsdetalj
4. Man har verkligen plats för allt man behöver i en N+B på 8,5 meter. Har inte saknat någonting utom en större varmvattensberedare.
5. Det är inte svårt på något sätt att köra en 8,5 meter lång bil.
6. Man ska dra i handbromsen när man parkerat

Nu väntar sjösättning av båten nästa helg men om två veckor är vi ute igen. Då åker vi till Blidö på valborgskalas!
Glad vår!

Bilagor

• 12932622_585736298248364_8264242168730075067_n.jpg
    12932622_585736298248364_8264242168730075067_n.jpg
    53,8 KB · Visningar: 23

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025
Sv: Husbilsliv del 1.

Såg att bilen stod inne på ESK idag. Det va alltså sista turen för i år? Promenerade förbi båtenoch i veckan och såg att den låg på land. Den åker i snart i förstår jag.

Cia och Magnus

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
20217
Medlemskap
2025

Det var inte slut på husbilslivet ännu. Vi har två husbilsturer inbokade i maj.
Har nog tänkt att det kan bli en kort husbils-sväng på semestern också om vädret är riktigt grisigt i Stockholms skärgård. Båten sjösätts på fredag. Vi har båten i skärgården till oktober. Möjligheterna är oändliga!

Tommy Nyman

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
11339
Medlemskap
2025

Här kommer ett tips på större varmvattenberedare, med en alde av sista skriket ska den ge obegränsat..., med en 3010 bara som en större tank...

Ska nog gå att tjuvkoppla den för obegränsat även till 3010 :)

Alde - Sverige

/Tommy

Toppen