Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Ett praktiskt exempel på att det inte är så dumt att ha kvar originalhytten.
Hytten är intakt, husbilsbygget är sopor.
Om bilen inte hade haft original hytt (helintegrerad) hade allt varit sopor!....?
Betr krocktester, så enkelt som att bara krocka bilar (inkl att göra burar som för rallybilar) är det inte. De sk krocktesterna är bara den slutliga konfirmationen på att bakomliggande beräkningar i den "totala säkerhetskonstruktionen" håller vad den är avsedd för.Alla som har sett en rallybil, antingen från in eller utsidan, förstår att inte ens en vanlig personbil är byggt för att kunna klara alla situationer, även om man utför krocktester.
Men för egen del är jag nog ganska säker på att alla som sitter bakom ratten på en husbil har en helt annan körstil än när de sitter i personbilen.
Och så länge det sitter vanligt folk bakom ratten kommer det alltid ske någon form av missöden.
Ett praktiskt exempel på att det inte är så dumt att ha kvar originalhytten.
Hytten är intakt, husbilsbygget är sopor.
Om bilen inte hade haft original hytt (helintegrerad) hade allt varit sopor!....?