• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

HusbilsklubbenApp

F

F.d. 52929

Guest
Gjorde ett sök på AppStore, trodde i min enfald att det säkert fanns en husbilsklubbenapp att tanka hem, men icke. Hade jag kunnat sånt hade jag gjort en. Men nu kan jag ju inte det, är det möjligen så att det är görbart eller är jag ute och reser? vilket jag i och för sig gärna gör.

Martin Svensson

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
9100
Medlemskap
2025
Sv: HusbilsklubbenApp

Finns en app som heter CampGuide Sweden där man med hjälp av ett speciellt lösenord får upp ställplatserna från hemsidan kan det vara den du tänker på?

Martin

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Vem är det som är ägare till campguide Sweden eller gjort den . Bara nyfiken om det är en tidningen eller ngn i klubben.
? Susanne

Senast ändrad:
F

F.d. 14324

Guest

Hej Eva & Bo, det är inte bara du som önskar en app men i senaste diskussionen om en app kom det fram att det är i princip omöjligt att lösa det.

Håkan har berättat att det eventuellt går att ordna med en webbapp om någon väldigt programmeringstekniskt kunnig människa kliver fram och tar tag i det, knappast något jag själv behöver fundera på att anmäla mig frivilligt till.

Orkar du läsa står det mer om det här: http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/669533

Jappe och ni andra som förespråkar att en genväg på skrivbordet är bra, kan ni inte kliva fram och förklara hur man gör en sån genväg? Hur det går till liksom.

Jag börjar fundera på om jag är dum eller nåt men jag klarar inte av att ordna en så där perfekt genväg till Hbk i varken min android eller min Iphone och har helt enkelt gett upp!
Vid nåt tillfälle lycvkades jag ordna ett bokmärke på framsidan av telefonen som lyckas ta mig till hbk där jag läste senast, men jag vill ju komma till senaste nytt.

mvh jocke

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

För att göra det på en Iphone.

När du har HBK uppe i din Iphone så tryck på den 4-kantiga rutan med en pil, som kommer upp längst ner när du pekar där.

Då får du upp en ny ruta med bland annat en knapp med ett plus-tecken "Lägg till på hemskärmen". Klicka på den så har du snabblänken som en app-knapp.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

På iPaden är det enkelt!
Skriv in husbilsklubben.se i Safari!
Klicka på pilen i kvadraten uppe till vänster!
Då kommer denna sida upp.
image.jpg
Klicka på Lägg till på hemskärmen!
Färdigt!

Jappe

PS. På androiden har jag lyckats flera gånger med detta men glömt hur jag gjorde. När jag har kommit på det har nog någon annan hunnit före.

Senast ändrad:

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

Grattis Jappe, jag är verkligen imponerad! Från att ha "gnällt" om det ena och det andra med alla dina plattor/paddor och "i-" produkter så är jag jätteglad att se dig som konkurrent till vår egen guru-Knarrevik.
Jag tar gärna tips från dig, då vet jag att det funkar till 100% : )

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

I android: googla fram den sida sida du vill göra en app till!
Klicka längst ner till vänster på telefonen! I listen där klicka på "Spara i bokmärken", klicka sedan på "Lägg till Bokmärken" och därefter på "Startsida", klicka på OK!

Detta fungerar på HBK! Det tog några sekunder innan "appen" dök upp. Lite rörigt kanske men det fungerar för mig! För "enklare" sidor som inte har någon logga blir det bara ett bokmärke på startsidan, verkar det som.

Jappe

Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Grattis Jappe, jag är verkligen imponerad! Från att ha "gnällt" om det ena och det andra med alla dina plattor/paddor och "i-" produkter så är jag jätteglad att se dig som konkurrent till vår egen guru-Knarrevik.
Jag tar gärna tips från dig, då vet jag att det funkar till 100% : )

Var inte för säker! I iPaden är det enkelt men i androiden kan det vara lite lurigt!

Jappe

M

MatsFo

Guest

Och har man en av de nyare versionerna av Android så trycker man på Meny (antingen 3 lodräta prickar eller om det finns en hård meny-knapp längst ner på telefonen) när man står på den sidan man vill lägga till. Där finns ett val "Lägg till på hemskärmen"'

/Mats

Martin Svensson

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
9100
Medlemskap
2025

Vem är det som är ägare till campguide Sweden eller gjort den . Bara nyfiken om det är en tidningen eller ngn i klubben.
? Susanne
Jag är osäker men har för mig att det var en medlem i klubben som var inblandad.
Egentligen är det en app för campingplatser men om man skriver in en HBK kod kommer ställplatserna med.
Martin

F

F.d. 14324

Guest

Tack Jappe, nu löste det sig i min android och det här är något jag misslyckats med i snart ett års tid, nja jag har ju inte direkt jobbat heltid med det men jag gjorde några intensiva försök för nästan ett år sedan och efter det har det varit ett projekt som varit nedlagt och jag har inte vågat fråga mer förrän idag. :)

Jag tycks ha tappat bort sladden till min Iphone så den tar jag tag i en annan dag, men med din och Gunnars beskrivning ska det nog gå bra.

Mats, min lur är nog av en äldre variant för tre prickar har jag inte, men tack ändå, det kanske är någon annan som har en nyare variant som suger åt sig det och kan göra framsteg.

mvh jocke

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag trodde inte att jag skulle kunna hjälpa andra i det här för mig svåra ämnet men jag tyckte detta var skojigt. Och Sjöberg av alla människor! Mästaren på sådant här. Då kanske du kan hjälpa mig att knö in bilderna till HBK:s ställplatser i Poiviewer för det överstiger min horisont rejält! :rolleyes:

Jappe

Toppen