Vem tar upp husbilsköparnas problem vid köp???
[/SIZE
]
Husbilssäljarnas glans och förträfflighet går att läsa i alla husbilstidningars annonser, tester och artiklar! Men kundens verklighet i vardagen ser vi lite av i artiklarna.
Läste idag en artikel om Husvagnsexpo i Bromölla – snart 40 år, i tidningen Min Husbil nr 4.
Själv har jag köpt en ny Sunlight T69 -16 på Husvagnsexpo i Bromölla 2016-07-15 i hopp om att det skulle bli ett bekymmersfritt semester åkande.
1. Men vid leverans började det med att montören skadat diskbänksskivan som skulle ersättas snarast!
Ny skiva erhölls fyra månader senare.
2.Vid första turen konstaterades att tv-antennen inte fungerade.
Löstes genom ekonomisk ersättning efter två misslyckade verkstadsbesök.
3.Markisen hade fläckar i duken där ljuset lyste igenom
Bytades i november i samband med diskbänken, där även limrester var tänkta att följa med diskbänken men blev åtgärdat innan avfärd.
4.Bodels dörren kunde endast stängas med svårighet.
Efter två verkstadsbesök blev det avhjälpt till det bättre men inte bra.
5.Problem med utbetalningen av milersättning vid inställelse till garantiservice.
Löstes med ett antal mail och telefonsamtal och onödig energi.
6.Bodelstrappan slutar fungera på väg till Spanien, ny diskussion om vem som skall betala och hur och när.
Trappan reparerades på företag utanför Tarragona efter att jag fått brev från Husvagnsexpo att det skulle gå på garantiservice. Den Spanska firman kontaktade fabriken under tiden rep. pågick och fick bekräftat att det blev kostnadsfritt för mig.
7.Automat växellådan har problem.
Detta kan inte åtgärdas i Bromölla eftersom de inte har motorverkstad utan hänvisar till annan verkstad som inte hör av sig efter kontakt.
Fortfarande inte åtgärdat.
8.Bodelsbatteriet går sönder i Portugal.
Nytt batteri inköps i Portugal och monteras av mig, betalas vid hemkomst av Husvagnsexpo.
9.Bodelsdörren går sönder vid dörrstoppen men går att använda, foto skickas på skadan.
Får adress till företag i Portugal, men tyvärr 25 mil utanför rutten.
Vid besök vid hemkost ifrågasätts om skadan skall gå på garantiservice.
Två månader senare fortfarande inget besked?
10.På väg till service i Bromölla slutar kranen till spillvattentanken att fungera vid tömning.
Bilen lämnades in i samband med besiktning av dörren ovan.
Fick beskedet att någon sådan kran hade de inte hemma utan fick tid för rep. först en månad senare.
Under denna tid skulle jag inte kunna använda husbilen.
Jag åkte själv till en järnaffär och inköpte en simpel plastkran som fungerade hjälpligt så att vi kunde använda husbilen. Kranen betalades i efterhand av husvagnsexpo (56 kr)
Dagen 2017-06-29 hoppas vi på att kranen skall passa o komma på plats, men dörren ligger i framtiden!
11.Försökte byta till mig en ny 2017 för att lämna problemen, men tyvärr är man inte intressant kund längre!!!
Från tanke(husvagnsexpo) till verklighet (min) är vad jag vill spegla med mitt husbilsägande!
Den enda sanna informationen som förmedlas mellan husbilsägare är genom Husbilsklubbens forum där inga reklamintäkter styr!
[/SIZE

Husbilssäljarnas glans och förträfflighet går att läsa i alla husbilstidningars annonser, tester och artiklar! Men kundens verklighet i vardagen ser vi lite av i artiklarna.
Läste idag en artikel om Husvagnsexpo i Bromölla – snart 40 år, i tidningen Min Husbil nr 4.
Själv har jag köpt en ny Sunlight T69 -16 på Husvagnsexpo i Bromölla 2016-07-15 i hopp om att det skulle bli ett bekymmersfritt semester åkande.
1. Men vid leverans började det med att montören skadat diskbänksskivan som skulle ersättas snarast!
Ny skiva erhölls fyra månader senare.
2.Vid första turen konstaterades att tv-antennen inte fungerade.
Löstes genom ekonomisk ersättning efter två misslyckade verkstadsbesök.
3.Markisen hade fläckar i duken där ljuset lyste igenom
Bytades i november i samband med diskbänken, där även limrester var tänkta att följa med diskbänken men blev åtgärdat innan avfärd.
4.Bodels dörren kunde endast stängas med svårighet.
Efter två verkstadsbesök blev det avhjälpt till det bättre men inte bra.
5.Problem med utbetalningen av milersättning vid inställelse till garantiservice.
Löstes med ett antal mail och telefonsamtal och onödig energi.
6.Bodelstrappan slutar fungera på väg till Spanien, ny diskussion om vem som skall betala och hur och när.
Trappan reparerades på företag utanför Tarragona efter att jag fått brev från Husvagnsexpo att det skulle gå på garantiservice. Den Spanska firman kontaktade fabriken under tiden rep. pågick och fick bekräftat att det blev kostnadsfritt för mig.
7.Automat växellådan har problem.
Detta kan inte åtgärdas i Bromölla eftersom de inte har motorverkstad utan hänvisar till annan verkstad som inte hör av sig efter kontakt.
8.Bodelsbatteriet går sönder i Portugal.
Nytt batteri inköps i Portugal och monteras av mig, betalas vid hemkomst av Husvagnsexpo.
9.Bodelsdörren går sönder vid dörrstoppen men går att använda, foto skickas på skadan.
Får adress till företag i Portugal, men tyvärr 25 mil utanför rutten.
Vid besök vid hemkost ifrågasätts om skadan skall gå på garantiservice.
Två månader senare fortfarande inget besked?
10.På väg till service i Bromölla slutar kranen till spillvattentanken att fungera vid tömning.
Bilen lämnades in i samband med besiktning av dörren ovan.
Fick beskedet att någon sådan kran hade de inte hemma utan fick tid för rep. först en månad senare.
Under denna tid skulle jag inte kunna använda husbilen.
Jag åkte själv till en järnaffär och inköpte en simpel plastkran som fungerade hjälpligt så att vi kunde använda husbilen. Kranen betalades i efterhand av husvagnsexpo (56 kr)
Dagen 2017-06-29 hoppas vi på att kranen skall passa o komma på plats, men dörren ligger i framtiden!
11.Försökte byta till mig en ny 2017 för att lämna problemen, men tyvärr är man inte intressant kund längre!!!

Från tanke(husvagnsexpo) till verklighet (min) är vad jag vill spegla med mitt husbilsägande!
Den enda sanna informationen som förmedlas mellan husbilsägare är genom Husbilsklubbens forum där inga reklamintäkter styr!
