• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilsköp

Nisse & Agneta

HBK Medlem
Kommun
Herrljunga
HBK-Nr
944
Medlemskap
2025
Jag har varit i kontakt med HUSBILSKUNGEN om ev. ett köp och har en fundering.

Är det någon som har erfarenhet?
Något speciellt men skall vara obs. på?

:quest:

F

F.d. 55268

Guest
Sv: Husbilsköp

Hej, Det går ryckten om att Adria med flera ska ta bort sina garantier på nya bilar
som säljs från en bilfirma i tyskland eller något annat land, till en mindre firma i sverige
som inte är återförsäljare för deras märke.mvh ullabella.:quest:

LasseG

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026

Det finns olika åsikter om dem.
Sök på Husbilskungen här på forumet så finner du en del om inte fakta så i alla fall åsikter.

F

F.d. 29989

Guest

Hej Nisse & Agneta.
Jag har köpt min husbil av HB-kungen Örjan B Nordling. Hittills har jag köpt 3 fritidsfordon, 2st husvagnar och en HB och gjorde en rejäl research innan HB-köpet och visste rätt bra vad jag ville ha. Jag tycker Örjan är påläst och vet vad han pratar om vad gäller teknik och HB-egenskaper, betydligt bättre än ett känt företag i Uppl Väsby.
Köpet av HB:n (ny Dethleffs White Magic Integ. 2011, fullutrustad) gick inte helt smärtfritt pga av en missuppfattning med beställning där leveransen blev 4 mån! försenad. Jag blev kompenserad med lånebil och extra utrustning för strulet. Prisskillnaden var initialt 170.000:- mot en "Deth-handlare" som senare reducerades till 130.000:- när Deth-handlaren fick känndom att jag hade fler prisförslag. Bilen har nu rullat c:a 1.400 mil på 9 mån och jag har väl bara en sak som ska kollas när jag fuktbesiktigar HBn nu i maj, annars har bilen fungerat mycket bra = inga fel, vi är mycket nöjda. JAG kan rekomendera Örjan. Mvh Philip

Bilagor

• DSC_0932.jpg
    DSC_0932.jpg
    767,4 KB · Visningar: 5
Toppen