• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsköp

F

F.d. 3088

Guest
Sv: Husblsköp

Inte alls märkligt! Före 1 maj 2006 registrerades ju, i princip, alla husbilar som lastbilar.

Ytterst få ägare till lastbilsregistrerade husbilar har registrerat om den till personbil.

"Märkligt"
Stampe frågade efter käpphästar, en sådan är ju att veta om det är personbil eller lastbil man köper med tanke på olika bestämmelser i lagstiftningen.
omregistrering kunde ju vara intressant att få reda på statistiken.

Gurra
 
F

F.d. 7282

Guest
Sv: Husblsköp

Gurra, om den inte väger över 3,5 så spelar det väl ingen roll ?

Undrande // Pär
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Husbilsköp

Vet inte säkert, men parkera på parkering märkt personbil går inte, en annan sak hur funkar det när det är ett separat körfält för lastbilar ? Vignjet mm. Nu kanske inte detta var vad Stampe var ute efter men intressant ändå, fyll gärna på :D

Gurra
 
F

F.d. 24290

Guest
Sv: Husbilsköp

Hej!
Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet den här husbilsmodellen och även handlaren, funderar på att byta. Är det några speciella käpphästar man ska kolla på var det gäller bilen.
CI Riviera 55 P 2,8 JTD -04 | Blekinge | Blocket

mvh / Rolf

Hej Rolf,

Jag har haft 2st CI varav jag har den ena just nu, Den andra jag hade var en 2002. Jag anser att man får väldigt mycket bil för pengarna. Men man måste också förstå att det är en billigare bil och att kvalitets nivån främst på detaljer är därefter.

Men är bilen i bra skick och med en bra återförsäljare så kommer du ha många trevliga år med den där bilen.

Riviera som detta gäller är den näst "bästa" versionen av 3 modeller och jag tycker kvalitetsnivån är ganska hög i den bilen.

Jag gav ca 270.000:- för min CI 2002 och det var den billigare modellen. Så kan du få ner priset till kring 350.000:- så tror jag att du gör en riktigt bra affär.

Tyvärr så kan jag inte säga något om just den handlaren!

Lycka till!
 
F

F.d. 660

Guest
Sv: Husbilsköp

Vet inte säkert, men parkera på parkering märkt personbil går inte, en annan sak hur funkar det när det är ett separat körfält för lastbilar ? Vignjet mm. Nu kanske inte detta var vad Stampe var ute efter men intressant ändå, fyll gärna på :D

Gurra

Är du säker på det där med parkeringen?
Man ser ju dagligen små pick-up:er, skåpbilar mm, typ vw caddy som parkerar var som helst och det har så vitt jag vet aldrig varit nåt snack om det, är det inte så att såna skyltar gäller tunga lastbilar över 3500kg?
Så har jag uppfattat det.
 

stampe

HBK Medlem
Inlägg
19
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
986
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsköp

Tack för alla bra svar, jag får väl se hur det går när jag diskuterar mellan pris det är
egentligen det som är det viktiga.

mvh // Rolf
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Husbilsköp

Är du säker på det där med parkeringen?
Man ser ju dagligen små pick-up:er, skåpbilar mm, typ vw caddy som parkerar var som helst och det har så vitt jag vet aldrig varit nåt snack om det, är det inte så att såna skyltar gäller tunga lastbilar över 3500kg?
Så har jag uppfattat det.

Sidan 14 längst upp till vänster visas tillägstavlan personbil, här kan då stå bilar som är reggade som personbil (personbil 2) dock inte husbilar som är reggade som lastbilar.

http://www.goteborg.se/wps/wcm/conn...E_CACHE=false&CONVERT=NONE&MUST_CONVERT=false

Gurra
 
Toppen