• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsköp

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 29804

Guest
Vi funderar på att köpa en EURA MOBIL. Finns det någon som har erfarenhet av denna bil, för- och nackdelar? Hur är den som vinterbil?

Tacksam för tips och råd.

Agneta och Owe

MiKi

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsköp

Vi köpte en Eura VB Sport-05 i Tyskland för cirka 6 månader sedan. Vi är mycket nöjda, en av dom största kriterierna var just vinteregenskaper då vi så ofta vi kan fricampar med skidåkning utför. Förstått att Eura har ett gott rykte för kvalite och komfort i Tyskland vilket borde vara ett bra betyg. Några direkta nackdelar ser vi inte, men tror att interiören är viktigt att man får som man trivs.
Lycka till i husbilsköpet, ni blir säkert nöjda när ni väl gjort ert val.
Mvh Marita

Rosen

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
2110
Medlemskap
2025
Sv: Husbilsköp

Jag läste en test av EURA Mobil, Kabe och McLouis i tidningen HUSBILEN test Nr:1 2009 som visade gasolförbrukningen i förhållande till grader inne.
McLouis 18,6 gr 10kg gas 0,56 kilo/grad
Eura Mobil 23,0 gr 9 kg gas 0,39 kilo/grad
KABE 21,0 gr 9 kg gas 0,43 kilo/grad
Kanske visar något, jag har själv en Eura Mobil 632 -04 och gör så att jag avskärmar hytten med en isolerad matta med tryckknappar när det blir kallare på hösten och det fungerar fint inga kalla golv på grund av dubbelgolvet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen