• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsköp

F

F.d. 16804

Guest
Hej på er.
Vi är två som ska köpa en ny halvintergrerad husbil för ca:500 000:-
Vi ska inte köra på vintern.
Ju mer vi tittar och läser desto osäkrare blir man vilket märke som är prisvärdast:cool: .
Vi är tacksamma för svar från någon med erfarenhet och kunskap om husbilar.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 16512

Guest
Sv: Husbilsköp

Varför ny husbil när det finns så fina nästan nya beg.halv-intigrerade. Tips om en mycket fin model är Burstner Delfin t 625 Performance om man kan tänka sig ligga sida vid sida.Den har bl.a ett perfekt kök m.m mvh rolf s

Senast redigerad av en moderator:

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023
Sv: Husbilsköp

Hej!
Välkommna hit får jag väl börja med att säga!
Det är ett angenämnt "problem" ni har.
Det finns nog många synpunkter om de flesta husbilsmärken. Jag håller med Rolf om att det säkert finns en "nyare" begagnad bil som skulle kunna vara väl så prisvärd.
Det jag tror ni får börja titta efter är vilken planlösning som ni vill ha. Det finns ju en del att välja på. Dubbelsäng/långbäddar, vinkelkök eller inte garage eller inte mm, mm.
När ni kommit genom den processen kan ni börja sålla i det stora utbudet.
Ett tips som det skrivits om tidigare här, är att hyra husbil(ar) för att komma på vad man vill ha.
Man kommer ofta på saker efterhand som man är ute med bilen. Vi vet, är inne på 3:e!! bilen sen 2005, och nu tror vi att vi hittat rätt.
Lycka till med letandet.
/Thomas & Lena

Toppen