• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilsköp i Tyskland

F

F.d. 25941

Guest
Sv: Husbilsköp i Tyskland

Kan inte rekommendera någon i just det området... men köpte själv en begagnad bil av Dürrwang i Dortmund i somras.

MYCKET nöjd med hur affären sköttes av firman, kändes seriöst från inledande mail ända till slutförd affär.

http://www.duerrwang.de/home.htm

Lycka till med letandet!

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025

Köpte vår husbil av Starke Partner - Starkes Team - Auto und Freizeit - Wohnmobile - Reisemobile - Caravans - PKW i Eutin för 3 veckor sen. Vid avhämtning var bilen nyservad och nytestad på Tüv fast bilen bara var 11 månader gammal = inte tid för service. De beställde även svensk manual till mig från Weinsberg som jag fick skickad till mig via mail.
Bilen gick på uthyrning förra säsongen, men fanns inte ett märke varken in eller utvändigt, så de sköter väl om bilarna. De ordnade med skyltar etc, så bara till att hämta bilen och köra hem (med pitstop på bordershopen då firman ligger 8 mil från Puttgarden)
De är vana att sälja till skandinaver. Veckan innan vi hämtade vår bil så sålde de en bil till en annan svensk.
Tyvärr är de inte så bra på engelska, men jag tog hjälp av Rolandn här på forumet med kommunikation innan köp. Är du det minsta osäker på tyskan alternativt importprocessen så är det helt klart värt att kontakta honom för råd ( + att det är en väldigt trevlig person).

S

Sören-6830

Guest

Kan inte rekommendera någon i just det området... men köpte själv en begagnad bil av Dürrwang i Dortmund i somras.

MYCKET nöjd med hur affären sköttes av firman, kändes seriöst från inledande mail ända till slutförd affär.

http://www.duerrwang.de/home.htm

Lycka till med letandet!

Köpte en ny Arto hos Dürrwang 2012, fungerade 110%-igt för mig också, t ex med alla manualer på svenska. De tog också vår bil (Hymer) i byte.

F

F.d. 53012

Guest

Ja vad väntar vi på dom vet hur man sköter kundrelationer tyskarna lika bra att fortsätta handla av dom efter vi köpte en BMW 1 M till sonen mycket proffsigt.

lasse&lotta

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
3322
Medlemskap
2025

Hej willhelmsens carravning Flensburg kan jag rekomendera mycket bra o hjälpsamma.Inte riktigt i närheten men ett altenativ

F

F.d. 55856

Guest

Hej , Vi köpte en Plåtis , lite längre ner i tyskland Chemnitz.
Det ligger 50 mil från Rostock. Det kan hända är för långt för er att köra , men jag tycker nog att det är det värt , bättre pris ju längre från skandinavien man
kommer , bra firma , trevligt å proffsigt. Caravan Horn ,heter dom .

Toppen