Nu har vi köpt vår första husbil. En Burstner Aviano I684 2006 som vi hämtat i Holland.Hittade den på mobile.de och det började med mailkontakt med firman Ons actuele aanbod campers » Bruggink Caravans en Campers i Almelo. Han vi har haft kontakt med heter Freddie. Dom har mailat bilder på allt vi har viljat se av bilen och vi har gått igenom vad som skulle vara gjort med bilen innan vi kommer, gasoltest, service, fukttest m.m och att alla papper ska vara i ordning. Tåg till Kastrup, flyg till Amsterdam och därifrån tåg till Almelo. Gångavstånd till B&B från jvg. På morgonen dan efter kommer dom och hämtar oss från Bruggink. Jag har med mig en checklista på allt jag ska gå igenom på bilen, men inser snart att bilen är servad och genomgången, allt är OK. till och med nyvaxad och fräsch, den ser ut som den skulle vara ny. Provkörningen blir till myndigheten där man registerar ägarbytet. Där slänger dom originalskyltarna och vi får ett par nya utskrivna på papper som säljaren tejpar dit på bilen. tillbaks på firman skrivs kontrakt som faxas till banken och sedan ringer vi så banken gör en överföring för att sedan faxa kvitto på överföring till säljaren, sen är det ok för oss att ta bilen. Allt klart på ca 3 timmar och vi som har B&B en dag till. Kommer överens om att dom monterar gastub fyller vatten och tankar bilen. Gastuben får vi betala, det andra ingår. sen kör dom oss tillbaks till B&b och jag ringer försäkringsbolaget och tecknar försäkring. Dagen efter kommer och dom och hämtar oss. När vi åker så får vi en vinflaska med oss med firmanamnet och kartor så vi hittar ut ur staden. Kör till Puttgarden för övernattning och shopping. Hemma igen dagen därpå. Allt har gått jättebra och vi blev otroligt väl mottagna. Så nu är bilen hemma och ska registreras.
Fortsättning följer
Fortsättning följer