• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilsinbrott Småland i helgen

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
I helgen har det varit 2 husbilar som fått oönskat besök i sina bilar.Den ena i Gränna där bilen stod uppställd på en rastplats ägarna hade glömt låsa bilen för natten de blev av med kreditkort plånbok o kamera. I det andra fallet stod en familj vid Götaströms värdshus de blev av med 5 pass och euro till ett värde av 90000:-.Hur dumma är de som inte låser in eller gömmer alla dessa pengar.:confused:

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Hej!

Vad tror ni!.....

Hur många av dessa sk. inbrott i husbilar tror ni är riktiga.
Osar ju försäkringsbedrägeri lång väg.

Finns det någon verklig statistik på detta?

hälsar

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Husbilsinbrott Småland i helgen

Att man har kreditkort är väl en sak men 90000 i kontanter kanske skulle göra skumaffärer vad vet jag.:cool:

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

De kanske inte fick (fanns) ngt kreditkort i deras hemland om de nu var från ngt annat land vad vet jag .

Peter

FD HBK Medlem
Kommun
Nora
HBK-Nr
58
Medlemskap
2023

Är det sannt, så är de riktiga förlorare. Inget försäkringsbolag ersätter väl sådana summor med kontanter.

Lena & Jan

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
448
Medlemskap
2025

Nähmen hallå, såå ooosmart får man ju inte vara!

Lena&Jan:swoon:

F

F.d. 15705

Guest

Vi har både safetybox o larm i vår husbil. Ett enkelt larm som jag pluggar in i 220v (omformaren som jag laddar telefon o datorn med. Till det är det kopplat en IR och en dörrkontakt. Trådlös tillslag mm. Oerhört enkelt i installation o funkra skitbra. Det bästa är ju skrämseleffekten. Safety boxen är en mycket kraftig stål låda ursprungligen avsedd för vapen med ett nyckellås och fastbultad. Tryggt o enkelt. Vidare så har man mer än 90 000 euro så är det skumt eller så har man sitt liv i husbilen.... O ingen lägenhet - inget hus - ingen telefon - :rolleyes:

Ola
:mcride:

Toppen