• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsimport

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.563
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
no.gif

hej.
Har funderat på att importera en husbil från Tyskland. Har lite funderingar. Är det någon som har gjort affär med dessa firmor. Skulle även vilja fuktesta bilen. Var gör man det. Skulle även vilja testa motor och övriga mekaniska detaljer, var gör man det ? Hoppas på fylliga svar. Har jag kanske sådan tur att någon köpt en bil därifrån. Jag hade tänkt att köpa en Bürstner halvintegrerad för 15900 euro
Bürstner halvintegrerad för 11900 euro. Vad anser ni om priserna. Den för 15900 euro är från en liten firma kan man lite på dessa. Hur vet man att bilen inte är stulen?

Die Wohnmobil-Galerie - Gebrauchte Wohnmobile preiswert und gepflegt, gebrauchte Wohnmobile - preiswert und gepflegt - Finanzierung möglich

City Automobile Home

MVH Peter Nilsson
 
Senast ändrad:

Master

HBK Medlem
Inlägg
948
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsimport

Hej Peter

Jag har handlat husbil av Wohnmobil-Galerie och det var en seriös firma, inga problem. Du kan väl be dom att göra en fukttest. Vad det gäller det maskinella så får man väl göra en kontroll själv och ta en riktig provtur. En dieselmotor som gått 10000-15000 mil är ju knappt inkörd. Vill man ha hjälp så kan man sannolikt vända sig till TUV, motsvarigheten till svenska bilprovningen. TUV finns i nästan varje mindre samhälle.

Det kan vara en viss risk att köpa bil utomlands. På begagnat så lämnar man ju inga garantier. Dock betalar man ju ett pris som är lägre än för motsvarande bil i sverige. För de pengarna så kan man reparera en hel del, så har jag resonerat.

Vad beträffar frågan om bilen är stulen. Finns det ett Fahrzeugbrief så är bilen sannolikt inte stulen. Det är en värdehandling som man förvarar på ett betryggande sätt och ingen utomstående har tillgång till detta.
 
  • Gilla
Reaktioner: Siw
Toppen