• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilsfunderingar

Nyfiken

FD HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
1298
Medlemskap
2021
Lite funderingar på husbil ägandet. Har haft husbilen nu i 2 år men inte hittat min melodi med husbilslivet. När jag hade segelbåt så var seglandet från A till B skälva upplevelsen men så är det inte med husbil, jag tycker att det fattas någonting, vad vet jag inte än. Det är troligtvis att jag måste hitta nya hobbyn som jag skall intressera mig för och köra till. Då blir bilen en mobilt hem Det räcker inte bara med att köra runt och titta på nya länder och vyer.
Mvh Frank

F

F.d. 53000

Guest
Sv: Husbilsfunderingar

Hej när du seglade låg ni alltid i gästhamnar?.Husbilsåkandet charmen med den tycker vi i alla fall är att hitta nya och annorlunda platser ,det är mycket sällan vi tar in på campingar ställplatser i all ära men det finns så mycket mera i vårt avlånga land.Vi började i år att åka på några träffar det är ju ett sätt att träffa nya människor som vi skulle möta annars det är ju ett sätt.Vi har haft husbil i 8 år,åka på husbils träffar var både nytt och trevligt. Hälsningar Yngve:wideeyed:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Som vanligt är det möten mellan människor som är det viktiga och då kan det ju vara intressant att träffa människor på andra platser än enbart hemmavid. Ju längre bort du kommer från hemmet desto mer exotiska och intressanta blir de människor man träffar.

Husbilsresandet kan ge perspektiv på både det och det andra!

F,låt, jag missuppfattade ämnet ser jag nu. Man ska alltid läsa alla bokstäverna.

Som gammal seglare förstår jag precis vad du menar. Det är ju mycket roligare att segla än att köra husbil och motion får man också.
För att minska tristessen i själva åkandet så brukar jag undvika motorvägar och i stället ge mig ut på små lantliga vägar och ta det lugnt och då kan man ju få lite upplevelser på vägen, åtminstone om man stannar till lite här och var.

Jappe

Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

For oss så er veien en meget viktig del av opplevelsen med husbil. Som Jappe unngår vi motorveier og holder oss til de mindre veiene i moderat fart. En kan da se og oppleve masse, og ser vi et vakkert sted så stopper vi og nyter stedet. Motorveier og de store landeveiene er bare for å komme hurtig frem - vi finner dette trøttande og stressande.

Toppen