T.Rantzow
HBK Valberedning
Hej på Er alla.
Läste en artikel med titeln ” Alla 40-talisterna skaffar sig husbil ”
som handlade om husbilsförsäljning i år.
För att man skall få ett perspektiv i statestiken så måste man ha något att jämföra med - husvagnar.
Från tiden januari till mars månad nyregistrerades 889 husvagnar mot 562 husbilar till ett medelvärde av 800.000:- skriver vår lokala tidning Norra Skåne.
- Jag undrar faktiskt hur de fick tag i denna uppgift om medelvärdet, mig veterligt finns det inga offentliga uppgifter vad man betalar för sin husbil, men strunt i det.
Sett från samma period förra året blir det en merförsäljning med hela 220 nya husbilar på en månad,,,,otroligt tycker undertecknad.
Informerade min hustru och sa..
-Om man skulle ta och sadla om och börja sälja husbilar istället, verkar vara en enorm tillväxtmarknad.
Lite förvånanad kom ett rappt svar tillbaks.
- Varför skall du förstöra en fin hobby som du letat så länge efter.
Fick mig en ordentlig tankeställare med dessa kloka ord.
Det ligger faktiskt något sant i vad hon säger.
Mvh Torbjörn
Läste en artikel med titeln ” Alla 40-talisterna skaffar sig husbil ”
som handlade om husbilsförsäljning i år.
För att man skall få ett perspektiv i statestiken så måste man ha något att jämföra med - husvagnar.
Från tiden januari till mars månad nyregistrerades 889 husvagnar mot 562 husbilar till ett medelvärde av 800.000:- skriver vår lokala tidning Norra Skåne.
- Jag undrar faktiskt hur de fick tag i denna uppgift om medelvärdet, mig veterligt finns det inga offentliga uppgifter vad man betalar för sin husbil, men strunt i det.
Sett från samma period förra året blir det en merförsäljning med hela 220 nya husbilar på en månad,,,,otroligt tycker undertecknad.
Informerade min hustru och sa..
-Om man skulle ta och sadla om och börja sälja husbilar istället, verkar vara en enorm tillväxtmarknad.
Lite förvånanad kom ett rappt svar tillbaks.
- Varför skall du förstöra en fin hobby som du letat så länge efter.
Fick mig en ordentlig tankeställare med dessa kloka ord.
Det ligger faktiskt något sant i vad hon säger.
Mvh Torbjörn