• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilsförsäljare

noynoy

HBK Medlem
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2024
Är det nån som köpt husbil av Solhemshusbilar i Spånga?
Hur gick det? Bra eller dåligt? Kan man lita på dom?

:confused:

Mvh noynoy

F

F.d. 3088

Guest
Sv: Husbilsförsäljare

Det blir aldrig rättvist den ena tycker si och den andra tycker så. Kolla svarta listan till att börja med.

Gurra

F

F.d. 2577

Guest

Jag skulle nog kolla med Bolagsverket och Skattemyndigheten innan jag gör affärer med dem. Går man in på Hitta.se så ser det mer ut som en bostadsfastighet. Nåja alla skall ju börja någonstans? Men hur blir det med service och garantier om bolaget inte blir långlivat?
Leffe

Mats C

HBK Medlem
Kommun
Götene
HBK-Nr
4927
Medlemskap
2025

De är inte med på Svarta listan...
På "svarta listan" hamnar bara de allra värsta, de som inte följt Allmänna reklamationsnämndens beslut.
De ärende som avgjorts av ARN är offentlig handling och man kan få ut alla ärenden där ett visst företag förekommer. Detta kan i många fall vara mycket nyttig läsning. All skriftväxling om säljares och köpares argument för sitt respektive ställningstagande. Mycket vägledande i flera fall.
Intressant i detta sammanhang är att vissa ärenden slutat med förlikning mellan anmälan och beslut. Förlikning behöver inte innebära en uppgörelse på 50/50, man kan få allt man begärt.
Varför det blir så kan man alltid fundera över. Förlikning sker nästan till 100% på säljarens initiativ. Ett skäl kan ju vara att handlaren inte tror på framgång i ärendet och därför är det bättre att göra upp direkt. Ett annat skäl är att ett ärende som slutar med förlikning läggs ner av ARN och blir inte offentlig handling. Därmed kan heller ingen läsa och lära av eländet.
En försiktig slutsats skulle kunna vara att ett företag med många förlikningsärenden kanske kan brista i pålitligheten.

Mats C

F

F.d. 53078

Guest

Dom kan skilja på adresserna besöksadress och kontorsadress.
Många gånger enklare om man har kontoret hemma.

Många gånge är det bättre med små företag dom är mera beroende av kunder och diskuterar inte att rätta till småfel. Dom räknar inte ALL tid som en kostnad.
Är det en ny firma så vet man inte om det är en skojare eller ett seriöst företag.
Många gånger klarar sig inte dom små för att folk är rädda att dom inte skall överleva fast dom gör mycket bättre jobb än dom stora kända.

själv gynnar jag alltid dom små snabbare service billigare problemen kommer när dom blir stora med många anställda.

F

F.d. 19936

Guest

Solhem husbil finns med i Alla bolag, har F-skatt sen ett år tillbaka.
Alla Bolag är den bästa sajten att kolla om företaget finns.

Toppen