• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilsförsäkring

Her&Hei

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
10745
Medlemskap
2025
Husbilsförsäkring = Grundlurad.

Jag har i många år haft mina husbilar försäkrade i Länsförsäkringar ( helförsäkring ) och har svävat i tron att jag har haft ett bra skydd.

Nu har jag fått veta husbilar inte har allriskskydd även kallat drulleförsäkring.
Det jär kan få dyra konsekvenser om du orsakar något själv ex.vis feltankning och stopp efter vägen. Du får betala allt själv, bärgning, verksadskostnad m.m m.m.
På.min fråga varför skyddet saknas får jag bara svaret att alla bolag enats om detta.
Nu en fråga till er läsare, är det så med alla bolag eller menar mitt bolag alla länsförsäkringsbolag ?

Bluff och rån enligt min mening.

Ser fram mot era svar.
Herbert

Roffe S

HBK Medlem
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2025
Länsförsäkringar har olika vilkor, beroende på vilket bolag man har dvs vart man bor i landet. Nu kommer jag inte ihåg på rak arm hur många Länets har, Jag har försäkrat här i Jämtland.

hawi

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
42316
Medlemskap
2025
Husbilsförsäkring = Grundlurad.

Jag har i många år haft mina husbilar försäkrade i Länsförsäkringar ( helförsäkring ) och har svävat i tron att jag har haft ett bra skydd.

Nu har jag fått veta husbilar inte har allriskskydd även kallat drulleförsäkring.
Det jär kan få dyra konsekvenser om du orsakar något själv ex.vis feltankning och stopp efter vägen. Du får betala allt själv, bärgning, verksadskostnad m.m m.m.
På.min fråga varför skyddet saknas får jag bara svaret att alla bolag enats om detta.
Nu en fråga till er läsare, är det så med alla bolag eller menar mitt bolag alla länsförsäkringsbolag ?

Bluff och rån enligt min mening.

Ser fram mot era svar.
Herbert
Det stämmer inte, jag har Superhusbil via CC och då ingår allt.

Elhasso

HBK Medlem
Kommun
Sala
HBK-Nr
32951
Medlemskap
2025
Har också allrisk hos CC superhusbilsförsäkring med 7 månader i trafik på Fiat ducato 2008 3500kg. Men nu ska årspremien öka från 4997kr till 6487kr. Det krävs ju också medlem i Caravan Club för att försäkringen ska gälla fullt ut. Finns det bättre pris hos någon annan och med garageförsäkring?

hawi

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
42316
Medlemskap
2025
Har också allrisk hos CC superhusbilsförsäkring med 7 månader i trafik på Fiat ducato 2008 3500kg. Men nu ska årspremien öka från 4997kr till 6487kr. Det krävs ju också medlem i Caravan Club för att försäkringen ska gälla fullt ut. Finns det bättre pris hos någon annan och med garageförsäkring?
Den lägre premien gäller förmodligen vid max 2 påställningar/år och 180 dgr försäkring/år. I övrigt så täcker ju den försäkringen allt under hela 12 månaders perioden.

Elhasso

HBK Medlem
Kommun
Sala
HBK-Nr
32951
Medlemskap
2025
1500kr ökning utan ändring av innehåll. Varför betala trafikförsäkring för avställd husbil i vinterförvaring kan man fråga sig? Är det samma prisökning hos andra bolag?

Toppen