• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsförsäkring där det ingår hyrbil vid haveri

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.554
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Eftersom jag har en gammal bil funderar jag på om det finns någon försäkring där det ingår hyrbil vid ett eventuellt haveri utomlands. Tidigare hade Folksam en men det verkar som dom tagit bort den. Nyttjade den en gång när husbilen havererade. Kommer inte ihåg om det var på själva husbilsförsäkringen eller assistansförsäkringen. För om det inte ingår i assistans vad har man för nytta av den försäkringen.
Är det någon som har koll?
Ha det
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Inte kunnig i frågan men försäkringarnas villkor ändras hela tiden , färskvara.
De flesta Assistansförsäkringar är bara självriskeliminering för den ordinarie
bärgnings/hjälp/assistans försäkringen.
 

Leifw

FD HBK Medlem
Inlägg
2.516
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021
Har den via Autoliitto (motormännen) det ingår nästan allt hotell, hyrbil, transport hem, bränsle, däckbyte, mm. skulle minnas att bilen skall vara under 15 år och 4 t. Vid ex haveri hämtas du bilen förs till verkstad och hotell. Behöver bara prata finska eller svenska när man ringer.
 
F

F.d. 55374

Guest
Hej
Har också en gammal bil, har Tre Kronors Husbil plus med Tre Kronor assistans. Har fungerat mycket bra med hyrbil vid haveri, hjälp vid punkteringar ingen självrisk. Tar för givet att den gäller även utomlands.
Tommy R
 

Sinkan Andersson

HBK Medlem
Inlägg
182
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
27321
Medlemskap
2024
Jag är på väg att köpa min första husbil, bättre sent än...... Är det något speciellt man ska tänka på när man väljer försäkringsbolag för husbilen? Tittar på en Bürstner från 2013 som rullat 5000mil.
 
Toppen