• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsdröm?

F

F.d. 10728

Guest
Vi har tittat på en Adriatik 610 -90 Peugot J5 2,5D .
Är det någon som har erfarenhet av den?
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Husbilsdröm?

Vi köpte en sådan Adriatik när den var nästan splitt ny, och det jag minns av bilen var att den gick mycket stadigt och bra!
Vi hade inte heller någon turbodiesel utan en vanlig sugdiesel. Trots detta så var iaf vi mycket nöjda med bilens kraft! Inga problem att ligga i 100+ om man så ville!
Bra planering var det också om jag minns rätt. Det enda negativa som jag minns var att den var lite halvdan i inredningskvalitén. Fast vilka husbilar är perfekta även idag:wink:

Om man hittar ett skapligt exemplar av en äldre husbil och bara så att säga semesteråker så är det mycket smartare att köpa en sådan en en dyrare nyare husbil där det finns mera skit som strular!!!

Anders som mot bättre vetande åker nästan nytt:oops:o
 
Senast redigerad av en moderator:

PoPS

HBK Medlem
Inlägg
58
Kommun
Vara
HBK-Nr
3114
Medlemskap
2025
Sv: Husbilsdröm?

Vi köpte en Adriatik 610, -89 förra året. Det första dom fick göra när vi skulle hämta ut bilen var att byta den ena takluckan. När vi sedan kom hem fick vi byta även den andra takluckan eftersom även den läckte in. När vi haft bilen ett par veckor upptäckte vi att den hade fuktskada i golvet innanför dörren, så då fick även det bytas. Men annars är vi otroligt nöjda med bilen. Det är vår första husbil så vi kanske inte har så höga krav.
 
Toppen