• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

husbilsdagarna

F

F.d. 55350

Guest
någon tilltänkt att göra husbilsdagar på high chaparall finns det igen som är bättre jag kan tänka mig någon tex eskelstuna för det 25-27 maj i pingstdagarna finns det ingen annan dag än pingsthelgen kunde ju tänkas att vara i hop med familjen istället det finns väll andra ställen som är bättre än high chaparall har man varit där en gång så räcker det tänk de som ha små barn det finns roligare för barn än leka cowborg kom med en komentar ?????

F

F.d. 55350

Guest
Sv: husbilsdagarna

i mitt inlägg har jag inte nämt husbilsklubben över huvetaget det är du som gör det och inte jag det är konstigt att du skriver att det är H C som som står för det när en av klubbens medlemar tackar för tron för att hitta sponsora till er träff ps är det för er egenvinnig skull elr för high chaparall då så är det fel du är anställd där

F

F.d. 55350

Guest

man kan ändra på allt om man vill och vara ärlig

Jeepkungen

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
4441
Medlemskap
2025

Förstår ärligt talat inte vad du menar ?
Det är ju fullt naturligt att HC inte vill flytta sin träff till någon annan plats.
De funktionärer som deltagit i de första 2 träffarna som arrangerades i samarbete med HBK har nu HC valt att anlita som medhjälpare till nästa års träff som blir i HC egen regi.
Detta beroende på att styrelsen i HBK tagit ett beslut att man i fortsättningen inte ska vara någon samarbetspartner till någon träffarrangör.
Jag förstår inte heller vad du menar med att man kan vara ärlig och ändra allt ?
Jag blev medlem i HBK för snart 3 år sedan efter att jag köpt min första husbil och tyckte att det kunde kanske vara kul att göra en träff på HC.
Jag tog kontakt med styrelsen i HBK och ställde en fråga om det kunde vara något klubben var intresserad av och det var man, så då drog vi igång Husbilsdagarna som jag hoppas att de som deltagit varit nöjda med.
Jag har aldrig själv tjänat en krona på detta arrangemang men däremot haft en hel del arbete med det, jag jobbar som de flesta nog vet vid det här laget på Brännehylte Handels AB som lastbilschaufför och att det skulle vara fel att jag är anställd av samma företag som äger HC kan jag inte heller förstå.
Den enda förtjänsten jag haft av detta är att jag fått träffa en massa härliga klubbmedlemmar och haft väldigt mycket kul i samvaron med dessa.
Givetvis tjänar HC pengar på träffen och så måste det ju också vara eftersom anläggningen i sig lever på just att det kommer besökare dit.
I anmälan framgår det klart att det är HC som är träffarrangör och därför görs anmälan inte längre på klubbsidan utan på HC egen sida, att jag sedan lagt upp det här beror ju just på att jag är medlem i HBK och vill gärna se att mina egna klubbmedlemmar kommer dit likväl som medlemmar i andra klubbar.

Senast ändrad:
F

F.d. 55350

Guest

min fråga var att hålla träff någon annastans det finns oxå husbilar i norra delen av sverige om min fråga hade inte någonting med husbillsklubben att göra vem som hälst kan göra träff var som helst

Jeepkungen

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
4441
Medlemskap
2025

Då förstår jag bättre vad du menar.
Det är ju bara positivt om någon vill göra en träff i tex Eskilstuna som du nämnde, finns säkert klubbmedlemmar i dom trakterna som skulle kunna fixa någon liknande träff.
Kanske är det någon som blir inspirerad nu när det efterlyses en träff i deras hemtrakter och gör slag i saken.

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

Hej

Jag får nog säga, att jag som barn vill minnas att jag lekte både Cowboy & Indian många år i rad... (t.o.m. på HC)
Istället för att konkurrera med ett redan ganska etablerat arrangemang, kanske vore det då bättra att starta en tråd om just en träff där Du/Ni föreslår...
Utan att göra jämförelsen vare sig med HC eller vid samma tidpunkt?

Ps, Norra delen av Sverige, då pratar vi Lååångt mer norr över än Eskilstuna... Ds.
En träff på Jokkmokks Marknad kanske? Just my 5cent... ;)

min fråga var att hålla träff någon annastans det finns oxå husbilar i norra delen av sverige om min fråga hade inte någonting med husbillsklubben att göra vem som hälst kan göra träff var som helst

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

high chaparall har man varit där en gång så räcker det tänk de som ha små barn det finns roligare för barn än leka cowborg ....... ?????
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Finns det verkligen barn som inte tycker om cowboys och indianer ?

Obs. inte illa menat utan jag undrar verkligen. :) JANKRO.

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Kanske det finns någon i Söderhamn,Bollnäs,Hudiksvall som har några tips om att anordna någon träff.Vi är intresserade om tiden stämmer.
HaDe Hasse

F

F.d. 55368

Guest

Gör en egen träff någonannanstans. Det är inget som hindrar om man är beredd på mycket jobb. Heder åt Jeepkungen som ordnade Husbilsdagarna på Chappis.

F

F.d. 50036

Guest

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Finns det verkligen barn som inte tycker om cowboys och indianer ?

Obs. inte illa menat utan jag undrar verkligen. :) JANKRO.

Jag råder dig att åka dit. Så får du se barn mellan 1 -75 år som leker cowboy flera dagar i sträck en del hela sommaren. Otroligt men sant...

Ha det gott Torbjörn

Toppen