• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilsbyte

F

F.d. 9142

Guest
Hej på er.
Funderar på att byta bort min Kabe då jag tröttnat på att allt går sönder på den.
Skulle då vilja ha lite kommentarer från er som har husbil med märket FLIAR årsmodell kvittar men nyare.

Tödde och Mödde

J

Jimbo

Guest
Sv: Husbilsbyte

Det här blir en intressant tråd att följa ;)

Misstänker att du menar Niesmann-Bischoff Flair.
Gällande de husbilarna finns det mångårig erfarenhet i klubben!

Regent

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
7204
Medlemskap
2027

:)Hei.

Ingen erfaringer med Kabe, men var eier av Flair fra 2001 til 2008 og
var særdeles fornøyd med den.

Hilsen Atle

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Som eier av Flair fra 2000 til nå så tror jeg at jeg kjenner bilene. Den første var en 1999 jeg kjøpte i 2000 og hadde til 2008, klarte ikke å finne en bedre bil for oss i en prisklasse vi kunne klare før jeg i 2008 fikk fatt på en utstillingsbil fra fabrikken i Polch med enkeltsenger (det var det eneste vi savnet i den gamle).

I dag er Flair toppmodellene i Hymer konsernet etter at de stoppet produksjonen av Clue i 2008. Om det er en brukt bil du ser på sjekk at den har blitt fulgt opp på fabrikkens tetthetskontroll - selv om bilene fra 2007 og nyere ikke skal kunne få vesentlig skade av vann så er fabrikkens håndtering verdifull - de dekker det meste selv om det bare er utseende (skolder på en veggkledning). På min gamle 1999 fikk jeg nytt gulv i garasjen når bilen var 7 år.

F

F.d. 9142

Guest

Hej.
Tyvärr har nog denna tråd dött ut bara tre som orkat svara
Tödde och Mödde

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Föreslår att du ändrar din rubrik, så man ser och förstår redan där att du vill höra erfarenheter, från specifikt ägare utav M+B Flair.

Tror du får mycket bättre resultat då.

Själva skall vi den här veckan hämta vår nya M+B.

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026

Hej Tödde & Mödde. Vi hittade en Arto årsmodell-01 Året var 2006 men en planlösning som vi gillade. Det var en Niesmann-Bischoff Arto. När vi senare bestämde att byta Hb. Då började vi titta efter en N-B. Ja varför jo den var gedigen, dörrar, luckor allt fungerade perfekt. Vi tveckade inte när vi 2008 beställde en ny. nu rullat 5000 mil. Tyst & allt känns perfekt. Nu har vi nya krav. ja som dom flesta, tror dom behöver en STÖRRE. Ja vad tittar vi efter nu. JO En Ny N-B.
Om ni tror att vi kan ge tips, ring gärna.
Mvh
Skoogis
:yes:

Toppen