• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilsbrand

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
En omkom i husbilsbrand

Sverige 19 okt 08:06

En person omkom när en husbil övertändes vid en brand på Barnhusbron sent på torsdagskvällen.

Det var klockan 22.17 som räddningstjänsten larmades om branden på Barnhusbron, mitt i centrala Stockholm. När brandkåren kom till platsen var husbilen helt övertänd. Efter en dryg halvtimme var branden släckt. En person brändes inne i branden, uppger stationsbefälet vid Norrmalmspolisen för Sveriges Nyheter.

Det är än så länge inte känt vad som orsakade branden. Polisen rubricerar händelsen som mordbrand.

FredrikL

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
361
Medlemskap
2025
Sv: Husbilsbrand

Det är en bil som stått där i ca;10 dagar med en tejp från polisen om att dom kollat den. Märklig parkering eftersom den stått i ett körfält, så trångt att bilar har fått överskrida dubbla linjer för att komma förbi! Det ter sig ännu märkligare att det skulle ha varit en människa boende där, och än mer märkligt att den börjar brinna. Utanför dörren på hubilen stod dessutom en rullator under ett antal dagar!
Husbilen var ej heller i bra skick, dvs rätt nedgången för sin ålder!
Så gott folk, oroa er ej för denna händelse. Det är nått annat bakom denna brand, än att nån stackare har misslyckats med sin gasol eller dyl.
Fredrik

F

F.d. 4879

Guest

Om det nu skulle vara någon som inte känner till det så har vi ca 4000 hemlösa här i Stockholm. Många av dom är missbrukare av narkotika (pundare) och många av dom har valt att leva i husvagnar runt om i Stockholm året om. Man kan säkerligen få en risig husbil väldigt billigt eller kanske även sno den. Gasolen brukar man oftast skaffa sig från byggarbetsplatser där man snor stora behållare. Nu ska jag inte säga att det här fallet är ett sådant för det vet jag inte. Men det skulle förvåna mej om det inte var så..

S

SevenEleven

Guest

Här kan man läsa om branden på Aftonbladet:

Aftonbladet: En person död i brand på bro

Man får ju hoppas att det inte är någon som på grund av sjukdom fått stanna till där och sedan blivit kvar utan att någon har upptäckt personen eller att denne kunnat kalla på hjälp...

/Lasse

F

F.d. 8036

Guest

Vän av ordning frågar sig naturligtvis hur en bil kan få stå parkerad på en bro mitt i centrala Stockholm till hinder för trafiken utan att man ser efter vad det är och gör något åt det.
Jag kan väl inte tänka mig att det är parkeringstillstånd på bron.???

F

F.d. 4879

Guest

.........
Jag kan väl inte tänka mig att det är parkeringstillstånd på bron.???

Jo tyvärr... Du har nog inte sett Stockholms baksidor.. Nästan likadan bil som vår, samma chassi.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 13050

Guest

frugan jobbar i huset bredvid och vi har pratat om hur det kan vara att bo där centralt. Hon har även sett att mannen haft rullator och att polisen varit där ett flertal gånger men tydligen inte lyckats få iväg honom.

Senast redigerad av en moderator:
Toppen