• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbils vikt

Essal

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2280
Medlemskap
2026
Jag har en Rapido 9086df 2008 och jag skall få lasta ca 250kg enl bes. papper. Men så har jag hängt på en markis och lite annat så jag beslutade mej för att väga upp bilen från 3500kg till 3700kg.
Nu har jag packat för att resa mot söder i vinter det enda som saknas är mat osv. Jag beslutade mej för att väga bilen som den är i dag, jag blev riktigt paff, nu väger bilen 3750kg så det blir nog att packa om och fundera på vad jag kan vara utan

Undrar hur många det är som kör med för mycket vikt i bilen.
Tjänstevikten får variera med +-5% en trafiksäkerhetsverket m.a.o. en bil som enl pappret har en tjänstevikt på 3150kg kan väga 3300kg enl lagen, och detta är innan markis o liknande är på plats.

Lasse:mad:

LasseG

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026
Sv: Husbils vikt

Man kan nog tänka sig att de flesta åker med en del övervikt...
Har själv det problemet.
Finns en hel del trådar i ämnet om du söker på vikt.

Toppen