• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbils listan..

F

F.d. 6130

Guest
Jag har lite funderingar över husbilslistan (min husbil)..
skulle man inte kunna sätta alla fordon i bokstavsordning, så skulle det vara lättare att hitta..
Jag skulle kolla om det va fler som hade en likadan husbil som jag, men det va så "rörigt" så jag gav upp!:twitcy:

Tack annars för en jätte bra klubb/forum.(bästa jag sett):)

Hi Life

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
569
Medlemskap
2025
Sv: Husbils listan..

Var inne och skulle kolla husbilar på husbilslistan.
Blev lite "iriterad" över att inte kunna söka på bilmärke. (husbilsmärke inte Fiat, Ford, MB)Hittade Mike71:s länk som tydligen upplevt samma problem.
Tänkte ta upp det igen för att se om det var möjligt att utöka sökfunktionerna.

Hi.Life.

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Det är en god idé. Jag letade efter en speciell bil och fick leta sida upp och sida ner för att hitta de nio bilar som fanns upptagna på listan. Problemet är förståss att då måste alla skriva exakt, eller någorlunda exakt, lika modellbeteckning för att det skall bli rätt vid sökning. Antagligen kräver det ett formulär att fylla i som är noggrannt utformat.

Men det hade varit bra. Ett steg på vägen är kanske en fritextsökning som tillåter wildcards på rubricering av varje bil.

F

F.d. 2692

Guest

Frågat till webb-gubbarna:
Skulle man kunna tanka ut fältet för bilmodellen i samma Excell-ark som matrikeln så är ju problemet löst.

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Vi är medvetna om bristerna i Min Husbil samt Husbilsdoktorn och det kommer att förbättras när tiden räcker till.

Först måste vi flytta till en kraftfullare server och uppdatera programvarorna.

Tyvärr är det inte så enkelt att tanka ut fälten eftersom indexen inte stämmer och då skulle man tvingas att fixa detta manuellt.

Om någon frivillig anmäler sig till mig kan han få en excelfil med dessa data och sortera o returnera dessa så lägger vi ut dem.

Det som ser ut som en websida är i själva verket 28st olika program och moduler som integrerats och använts på ett sätt som är unikt för Husbilsklubben.se
Saker som kan tyckas enkla blir därför ibland svåra att göra när man inte har tillgång till källkoden och den som programmerat modulen inte är intresserad av att ändra.

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023

Håkan!
Om det inte är JÄTTEBRÅTTOM, kan du maila över filen till mig så tar jag det på "lediga" stunder. Det skall väl inte vara mycket värre än Matrikeln som jag grejade med i våras?

/Thomas

F

F.d. 3753

Guest

Kör en drive först för att lägga in sina husbilar i listan annars är det ganska snart ogjort arbete.:twitcy:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

...tillgång till källkoden...

Jag är förvisso ingen fena på datorer eller alla dessa ettor och nollor som lär rusa omkring med en farlig fart innuti dessa maskiner. Jag inser helt enkelt min begränsning när ord som källkod dyker upp. Hu, vad är det? Det är synd att jag har denna begränsning annars hade det varit trevligt att kunna ställa upp med en hjälpande hand någon gång. Nu får det stanna vid att komma med glada tillrop ibland. Men eftersom jag är en genomsnittlig representant för det svenska folket gör jag inte ens det. Det är ju bara när något inte fungerar som vi brukar göra våra röster hörda, då alltid i negativa ordalag. Beröm tycks vara svårare att dela ut.

Jag vill därför ta tillfället i akt och försöka ändra på detta och framför härmed ett stort tack för denna eminenta hemsida som sköts på ett helt fantastiskt sätt och där jag förstår att ett begränsat antal medlemmar lägger ner hela sin själ och tillgänglig tid på att administrera och justera allt eftersom problem eller önskemål om förändring dyker upp. Någon har sagt att det är vi medlemmar som gör klubben men utan datakunnigt folk skulle vi inte kunna komma ut i cyberrymnden, hur gärna vi än ville.

Toppen