• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbils larm Batterislukare

Status
Stängd för vidare inlägg.

viggoboy

FD HBK Medlem
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
Jag har ett Viking larm installerad med magnetkontakter på dörrar och fönster.
Men just på bodelsdörren som sitter intill centralen, den magnetkontakten har jag fått byta batteri tre (3) gånger sedan april.
Har ni det likadant att just ingångsdörren är batterislukare?

Svaret från Vikinglarm är:
Batteriet beräknas räcka i ca: 6-12 månader beroende på användning samt temperaturförhållande.
Att det är just en som slukar snabbare kan ha med lite olika faktorer att göra.
Dessa kan vara:
-Annan temperatur i omgivande miljö än de övriga.

-Användning av den. T.ex om den sitter på en dörr som används oftare.

-Längre avstånd mellan magnet och sändare. Desto längre avstånd, desto mer kan den förbruka då det kräver mer att känna av magneten.

-Annan mjukvara i kretsen. Det kan finnas små förändringar i mjukvaran i styrkretsen. Tillverkaren kan göra ändringar och uppdateringar av diverse anledningar.
Det kan vara att just denna är från en tidigare eller senare leverans.

Jag vill tro att den inte mår bra eftersom de andra håller batteristatusen. De klarar ett helt år. Det kan väl inte vara rimligt att byta batteri var tredje månad?

sacce

HBK Medlem
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2025
Sv: Husbils larm Batterislukare

För vårandel så räcker batteri ca halv år på bodelsdörren lite längre på dom andra..... jag ska koppla in dom på bodelens 12v så slipper man batteribyte ...

Senast ändrad:

saxnäs

HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2025

Har haft ett sådant larm installerat tidigare , ett riktigt skitlarm . Det är bara att byta till riktiga grejer så funkar det. Batteribyte varannan månad :(

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Jag har det larmet hemma och hade det även i den tidigare husbilen.
Fungerar utmärkt. På ytterdörren hemma som, öppnas minst 10 ggr/dan räcker batteriet ca ett halvt år.
Det är nog fel på den sändaren som drar så mycket batteri. Det kan ju också vara så att du fått tag på dåliga batterier.

viggoboy

FD HBK Medlem
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024

Det vill jag också ha det till. Men det var som att prata med en vägg. trots 3 års garanti. En service mind killa hade bara sagt, vi skickar en ny.

F

F.d. 55989

Guest

Defa är bra larm.

Komplettera med Defa second authorization så kan ingen kopiera orginal fjärrkod.
Jag har även Defa security link med gps spårning

viggoboy

FD HBK Medlem
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024

Vikinglarm har kontaktat mig så de fixar en ny magnetkontakt.

Så nu är ordningen återställd.
Stänger tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen