• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

husbils koll i tyskland

stig ingemansson

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
18861
Medlemskap
2025
hej nyss hem kommen har kört runt i Tyskland radie kassel ner till Lybeck.
så mycket begagnat skräp. till hutlösa priser. nya regler från mars i år gör köpet väldigt osäkert
bilen har ett salupris sedan vill säljaren dessutom ha betalt för iordnings ställan av bilen på löpande räkning plus besiktning.
vilkoret är att du lämnar handpenning och skriver kontrakt.
Bilen måste vara besiktigad om du skall köra hem den till Sverige.
väldigt många husbils säljare har upphört men finns kvar på nätet.så ring och kolla det kan bli många mil i onödan. likaså bilar på nätet är bara lockbete.
verkligheten är en annan. besviken svar ja. En lärdom rikare.

nu har jag bättre koll på den svenska marknaden. och priserna för begagnade fordon.min Lt 45 SMC blåtira skall nu bytas mot en längre bil i Sverige.

S

Sören-6830

Guest
Sv: husbils koll i tyskland

hej nyss hem kommen har kört runt i Tyskland radie kassel ner till Lybeck.
så mycket begagnat skräp. till hutlösa priser. nya regler från mars i år gör köpet väldigt osäkert
bilen har ett salupris sedan vill säljaren dessutom ha betalt för iordnings ställan av bilen på löpande räkning plus besiktning.
vilkoret är att du lämnar handpenning och skriver kontrakt.
Bilen måste vara besiktigad om du skall köra hem den till Sverige.
väldigt många husbils säljare har upphört men finns kvar på nätet.så ring och kolla det kan bli många mil i onödan. likaså bilar på nätet är bara lockbete.
verkligheten är en annan. besviken svar ja. En lärdom rikare.

nu har jag bättre koll på den svenska marknaden. och priserna för begagnade fordon.min Lt 45 SMC blåtira skall nu bytas mot en längre bil i Sverige.

Förstår inte var du varit, det finns hur många seriösa, bra husbilsfirmor som helst i Tyskland. Inte det minsta problem att hitta bra bilar till betydligt lägre priser än här.

stig ingemansson

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
18861
Medlemskap
2025

Förstår inte var du varit, det finns hur många seriösa, bra husbilsfirmor som helst i Tyskland. Inte det minsta problem att hitta bra bilar till betydligt lägre priser än här.

hej sören då har jag väl bara haft otur hos dessa bilfirmor. Billigare kan jag inte hålla med om jag kollade priser garantier fuktkontroller inte lysande får jag säga om du vill ta grisen i säcken så varsågod. I sverige så är detta konsument lag i tyskland är det trestegsgaranti som gäller du får fin garanti men när man sålt ett antal bilar så finns man inte kvar. jag besökte ett par firmor som enligt forumet skulle vara hur seriösa som helst det fanns ingen firma där den hade upphört men det fanns en ny med nytt namn en bit därifrån.men dom visste inte att det hade varit en husbilsfirma där tidigare.jag vill inte vara domare
jag vill bara säga tänk efter före.
på måndag flyger jag till stockholm och hämtar husbilen som jag åkte till tyskland för att finna så stod den och väntade i sverige. lite äldre men charmigare.

S

Sören-6830

Guest

hej sören då har jag väl bara haft otur hos dessa bilfirmor. Billigare kan jag inte hålla med om jag kollade priser garantier fuktkontroller inte lysande får jag säga om du vill ta grisen i säcken så varsågod. I sverige så är detta konsument lag i tyskland är det trestegsgaranti som gäller du får fin garanti men när man sålt ett antal bilar så finns man inte kvar. jag besökte ett par firmor som enligt forumet skulle vara hur seriösa som helst det fanns ingen firma där den hade upphört men det fanns en ny med nytt namn en bit därifrån.men dom visste inte att det hade varit en husbilsfirma där tidigare.jag vill inte vara domare
jag vill bara säga tänk efter före.
på måndag flyger jag till stockholm och hämtar husbilen som jag åkte till tyskland för att finna så stod den och väntade i sverige. lite äldre men charmigare.

Jo, du har säkert haft otur. Vi har själva köpt vår bil i Tyskland (hos Dürrwang i Dortmund) och det har fungerat hur bra som helst, både före och efter köpet. Fuktkontroll gör vi också i Tyskland, på N+B i Polch.
I tidskrifterna Reisemobil International och Promobil finner du mängder av annonser till bra firmor.
Men lycka till med bilen du köpt i Stockholm!

Toppen