• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbils camping Göteborg

kejo20

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: Husbils camping Göteborg

Toppen, någon har fattat.
Så skall det vara.
MVH KEJO 20

F

F.d. 29925

Guest

Om man kan avvara de erbjudna "faciliteterna" under ett dygn kanske det är mer kostnadseffektivt att ställa sig på promenadavstånd från Liseberg och betala ev. parkeringsböter.:rolleyes:

F

F.d. 53000

Guest

Vem har sagt att det kostar så mycket :wideeyed:

F

F.d. 8036

Guest

Jag tycker man fullständigt har missförstått konceptet.

Vad man skapat är ju bara ytterliggare en 'campingplats' med mindre faciliteter
och så slår man av en tia eller två på priset.

Dessutom kan man tydligen inte välja bort strömmen.

Men det är ju Lisebergs som står för det så jag är inte förvånad, dom är ju inte direkt kända för låga priser på sina campingplatser.

Jag väljer att stå någon annanstans.

jojje

HBK Medlem
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2025

Har ringt till ansvariga för ställplatsen och frågade om man kan välja med eller utan el.
Svaret jag fick var att alla platser är med el !!!
Sedan påtalade jag att det står på hemsidan att grå-och avloppsvattentömning ingår,
det är ju samma sak.Man menar nog grå-och toakasettömning framhöll jag och fick till svar "så är det nog"
Påtalade det hutlösa priset varvid hon svarade att på campingen kostar det 425:-:(

Jojje

F

F.d. 7282

Guest

Intressant liten tilläggskylt under den stora :wideeyed:

husbil_w_484_272.jpg

// Pär

F

F.d. 29925

Guest

Förresten 240 gånger 30 blir 7.200.-, ungefär lika mycket som en mindre trerumslägenhet i mellanstor svensk stad.:mad:

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Men man kan ju jämföra på många sätt, ett hotellrum för 2-3 personer kostar 1000-2000 Kr, en stuga kostar 800-1000 kr per natt, finns det ingen som tycker det är bra att det finns en fungerande ställplats i Göteborg nu? Det har klagats länge att det ingen finns, nu finns den, men då är det fel på priset...? Jag tycket att det ibland är ett otroligt gnäll här?! :confused:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Så lenge det nesten ikke finnes alternativer så holder prisen seg høy, det fine med dette er at andre ser at det er et marked og flere lager i ordning plasser - når markedet nærmer seg metning så reduseres prisene (se flyprisene!)

Håper det blir mange nye plasser i Göteborg og andre steder, om vi finner prisene for stive så finn en annen plass med bedre pris. Desverre når alternativene er en dyr stellplass og enda dyrere campingplasser så må en se om en virkelig skal besøke stedet.

F

F.d. 25189

Guest

Tycker det är ok med 240 kr för ett dygn med tanke på alternativet 425 kr om man nu är på resande fot och ska på liseberg med familjen, Hade hellre stått där 2 dygn nu när vi va ner på semestern än på Kärralund, Och det är ju toppen att Göteborg satsar på att bli husbilsvänliga,

F

F.d. 8036

Guest

Gnäll o gnäll, det kan man väl kalla det om man vill.

Jag tycker bara målet är förfelat när ställplatsen kostar lika mycket som en ordinär camping.
Att sedan Lisebergs camping Kärralund tillhör en av Sveriges dyraste gör ju inte saken bättre.

Det är till och med dyrare än Gustavsvik i Örebro som tar 390 inkl. 16A säkring så jag undrar om det inte är Sveriges dyraste så i och för sig är det ju inte så konstigt att man har Sveriges dyraste ställplats också.

Kan för övrigt också se på Kärralunds hemsida att något alternativ utan el finns heller inte på campingen. Man är uppenbart tvingad till att betala för el även om man absolut inte behöver den.

MarTom

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2025

Förresten 240 gånger 30 blir 7.200.-, ungefär lika mycket som en mindre trerumslägenhet i mellanstor svensk stad.:mad:

Då tycker jag du ska ta dina berömda äpplen och päron och skaffa dig en trerummare i en mellanstor svensk stad medan jag besöker Liseberg med min husbil för 240:-/dygnet

F

F.d. 29925

Guest

Då tycker jag du ska ta dina berömda äpplen och päron och skaffa dig en trerummare i en mellanstor svensk stad medan jag besöker Liseberg med min husbil för 240:-/dygnet

Nej du, jag har kvar mina äpplen och päron och parkera i närheten av Liseberg och betalar hellre ev. parkeringsböter.:D

F

F.d. 2911

Guest

vi och tio bilar till har stått här i natt. Nära till stan och lungt på natten.
Mycket fin natur med bra vandringsleder.Den bästa ställplatsen vi har stått på.
Om det är dyrt eller billigt är upp till var och en att avgöra. Jag betalar gladeligen 180kr för en sådan ställplats.

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Tio kronor per timma för en ocentralt placerad parkering är dyrt. För det är ju just vad det är, en parkering en bra bit från centrala Göteborg. Övrig parkering har i princip en avgift vars nivå sjunker ju längre du kommer från de centrala delarna. Det finns till och med parkeringar som ligger mycket centralt men som är gratis på natten.

Visseligen ingår det el i Skatåsparkeringen men vem behöver det? Inte jag och jag känner inte för att betala grannens eventuella elbehov. Det förefaller som om dessa äpplen och päron beror på om man uppskattar elanslutning eller inte har något behov av detsamma.

Just nu står jag i Nogersund, på vågbrytaren som inramar hamnen, med Hanöbukten och Hanö framför vindrutan. Inne i hamnen kan man parkera och ansluta el. Elen debiteras efter hur mycket du konsumerar via något sorts betalkort. Varför kunde inte Liseberg gjort sammaledes samt haft en parkeringsautomat där du betalar för den tid du stått parkerad? Jag får känslan av att skaparen av ställplatsen inte riktigt satt sig in i problematiken utan bara gjort det lätt för sig.

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Jag förstår inte prisjämförelserna med ställplatser på landsbygden med en ställplats nära Sveriges i särklass största besöksmål ( Liseberg ) i Sveriges andra stad.
Hur någon kan tycka att det är bättre att riskera parkeringsböter ( kanske 800 Kr ) och även inbrottsrisk på någon konstig parkering för någon hundring gör mej också lite fundersam?

Toppen