• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsöverdrag Maypole

T68

HBK Medlem
Inlägg
1.018
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Hej! Kanske inte tillräckligt med erfarenhet för att ge något väl underbyggt omdöme men vi skaffade ett Maypoleöverdrag till plåtisen ifjol och det funkade bra första vintern i alla fall. Känns välgjort med tanke på priset.
 

Holen

HBK Medlem
Inlägg
39
Kommun
Leksand
HBK-Nr
38456
Medlemskap
2024
Jag har köpt ett Maypole 7,5-8 m men inte använt det än. Tycker att det känns bra, har tidigare haft ett Brunner till ett annat fordon och det var jag nöjd med och detta Maypole känns minst lika bra nu när jag packat upp det. Det verkar att följa bilen bättre (halv integrerad).
Jag monterar av och på ett flertal gånger per år då vi använder bilen året om men tycker att det är skönt med en ren och snö/isfri bil när man åker ut under sen höst/vinter tidig vår. så jag hoppas kvalitén är så bra som den verkar.
 

knabjalf

HBK Medlem
Inlägg
87
Kommun
Bengtsfors
HBK-Nr
30847
Medlemskap
2024
Tänkte också köpa 7,0 - 7,50. Det blev ett annat, då leveransen skulle komma 10/4 2025. Lite sent för denna vinter. Såg bra ut på bilderna med många band-även fram och bak. Få se om detta håller, det förra blåste sönder och flög av bilen i sista vinterstormen.
 

Holen

HBK Medlem
Inlägg
39
Kommun
Leksand
HBK-Nr
38456
Medlemskap
2024
För ett antal år sedan så hade vi ett takskydd av andas typ, men det blåste sönder då det verkar som vinden lättare får tag i överdraget.
Efter det blev det ett helt överdrag och jag tycker att det fladdrar inte alls på samma sätt inga skador ännu.
Fördelen med takskyddet var att det var smidigt att ta av och på. Men när man hittat ett bra sätt att vika helbilsöverdraget så går det smidigt ändå. Jag lägger på det själv ca:45-60 min.
 

T68

HBK Medlem
Inlägg
1.018
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Materialet i vårt Maypoleöverdrag känns mer som textil än plast. Svårt avgöra hur bra det andades under första vintern (ifjol), men har inte noterat någon kondens eller fukt i husbilen efter vintern.
 

Eldblom

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
41562
Medlemskap
2024
Själv vågar jag inte plasta in vagn / husbil med ett sådant. Brukar binda in fukt som letar sig in runt taklucka och lister
 

Holen

HBK Medlem
Inlägg
39
Kommun
Leksand
HBK-Nr
38456
Medlemskap
2024
Själv vågar jag inte plasta in vagn / husbil med ett sådant. Brukar binda in fukt som letar sig in runt taklucka och lister
Det är ju ingen plast pressening. Fungerar lite som fritids kläder som andas. Lätt att borsta av snön och eventuell is. Man slipper också smutsen från luftförorening, löv och annat skräp som fryser fast m.m. Tror nog att det bra för husbilen
 
Toppen