• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilsägarnas snikenhet

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Husbilsägarnas snikenhet

Jag har nu lyssnat på programmet & tycker att man kan ta det med en nypa salt med tanke på programledarnas flamsande & Maja Aase 's totala inkompetens på detta med husbilar. Uttalande som husbilsägare som nobbar vandrarhem etc. Vet man inte hur husbilsägandet & intentionen med att skaffa en husbil fungerar så skall man nog försöka vara lite återhållsam med sina uttalande i detta ämne. Bara att beklaga, inte kommer vi i en bättre dager av detta.

Bennie

Per&Monica

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
18158
Medlemskap
2025

Hej Bennie,

håller till fullo med dig och reagerade precis lika dant när jag lyssnade på inslaget.
Men tänk om detta är vad de inte insatta i husbilsvärlden ser och tycker, då har vi kanske ett problem, eller?

Det är dessa människor som kanske beslutar om en massa HB saker ute i kommunerna utan att veta. Kan förklara en del beslut???

Hur gör vi för att vara mer proaktiva i dessa områden?

Ha det bäst // Per

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Jaa du Per
Lyssna på programmet, uttalande som att vi åker cafe'er förbi utan att stanna & fika, att vi inte handlar souvenirer etc. Vad har detta med oss husbilsbilister att göra. Det gäller i så fall alla bilister på vägarna som inte stannar & fikar eller köper souvenirer etc. etc.

Att vi kanske borde vara proaktiva håller jag inte med om. Varför åka runt & fika så fort man passerar ett cafe, eller köpa varor bara för att man passerar ett ställe som har något att sälja? Så gör vi ju inte i vardagen. Det är väl tillgång & efterfrågan som gör att folk kan tjäna pengar på en rörelse dom startat. Att sedan en korkad person i ett radioprogram kläcker ur sig något dumt & kan göra detta oemotsagd är lite tråkigt. Att sitta & prata om rika HB-ägare som har råd att köpa dyra husbilar är ju korkat. Alla är ju inte rika, kanske några medan andra har lånat till köpet & försakar något annat istället. Det är inget annat än den svenska avundsjukan & missundsamheten som visar sig. Detta är en av dom orsaker som gör att vi tillbringar ett minimum av HB-åkandet i Sverige.

Bennie

Per&Monica

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
18158
Medlemskap
2025

Hej Bennie,

du missförstod nog mitt "proaktiv".

Jag satte inte = till att stanna o fika o köpa lokalt tillverkade prylar.

Proaktiv för mig är mer att försöka förklara vad HB åkande är för de icke invigda. Vad jag reagerade på i inslaget är att en profil som Maja pratar om HB åkare som hon gör, troligtvis för hon har en väldigt felaktig bild av vad HB åkande är och vad det innebär.

Hoppas du inte tog mitt första inlägg som ett påhopp på dig för det var det inte, utan bara min syn på hennes okunskap och vad likasinnade sitter på för makt ute i kommunerna.

Rulla nätt där ute // Per

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Hej Per

Jo, du har allt rätt i att jag missuppfattade detta med proaktiv & något påhopp har jag inte uppfattat. Att vara proaktiv & missionera tror jag inte hjälper eftersom det mesta av gnället är avundsjuka & missundsamhet.

Jag tror däremot på att följa HBK' miljöpolicy, göra rätt för sig, visa hänsyn, respektera skyltning & ha kritiken mot HB-ägare i åtanke när man är ute & åker är det bästa sättet för att få förståelse för vår fritidsverksamhet.

Bennie

Toppen