• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilköps tankar

F

F.d. 27368

Guest
Tips på husbilar .
Krav registrerad för 1+5 passagerare .
6 sovplatser .
Körkort taget efter 1996 alltså max 3500 kg
ca 150 000 kr . (drömmen om 160 hk fiat i en helintergerad husbil får vänta några år )

Vad finns det för alternativ . Hittat olika PSA (fiat , peugeot , citroen) baserade husbilar runt 1988-1993 men vilket påbygge är bättre .

bosse b

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2025
Sv: Husbilköps tankar

Hej!
Ingen som hälst vetenskap, Men ser man en äldre fin husbil, har jag en känsla av, att det ofta är en Hymer. Kanske beror på att dom varit stora länge.
Bosse B

Senast ändrad:

poolsson

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
1489
Medlemskap
2026

Hej!
Det beror på om du tänker köpa husbilen i sverige eller om du kan tänka dig att importera från ev. Tyskland.Jag vet av egen erfarenhet att det går att finna mycket fina husbilar i Tyskland till priser som är långt ifrån de priser som annoseras på tex. blocket har importerat 7 husbilar från samma handlare i tyskland och det är kanon bilar när det gäller utrustning och finnish.Hör gärna av dig om du är intresserad:
Mvh POOlsson

F

F.d. 27368

Guest

hur är elnagh husbilar ?
Har hittat en med 6 bäddar och reg för 7 passagerare och den skulle passa mej som handsken .

Toppen