• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

husbilhandlare

F

F.d. 8812

Guest
Hej alla . När man vill byta husbil så har handlarna börjat att gemföra priset på den husbil man byter in med dom priser som fins i tyskland. Är detta förfarande riktigt för priset på den nya bilen är väll inte det Tyska priset. Eller har vi samma priser på nya husbilar som i tysklan. Vad har ni för erfarenheter? Min husbil är ingen privatimport .

J

Jarn

Guest
Sv: husbilhandlare

Om det är en handlare som själva håller på med egenimport, då är det väl OK.

Annars om det är en "vanlig" handlare så kan du ju om det gäller en ny bil, lätt ta fram priser i Tyskland och jämföra med hans nybilspriser.

Gå sedan till an annan handlare. Det finns fortfarande en del som är bra att ha att göra med och vill göra affärer.

Senast redigerad av en moderator:

T.Rantzow

HBK Valberedning
Kommun
Castro Marim
HBK-Nr
305
Medlemskap
2025
Sv: husbilhandlare

Hej Tobbe & Lollo

Detta har skrivets tidigare i forumet att husbilspriserna kommer med tiden att harmoniseras mellan Sverige och Tyskland.

Så din fråga faller nu under sin naturlighet att husbilshandlaren inte vill betala mer för din inbyteshusbil än vad han kan köpa upp motsvarande husbil i Tyskland
Därför har vissa husbilshandlare redan anammat att det är ohållbart på sikt att försöka upprätthålla olika prissättningar beroende på var de är sålda.
Försäljarna vet också med sin professionalism inom yrket att den svensksålda husbilen inte är på något vis unik för att den är svensksåld.

Detta är också en av EU:s grundtankar med gränsfri handel mellan medlemsländerna.

- Personligen tycker jag att det är en fördärvlig utveckling vi går in i.

Tobbe

Toppen