• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tips Husbilförsäkring

Stig G

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
37314
Medlemskap
2025
Hej! Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av KABRIA erbjudande av helförsäkring!? / Stig

Stig G

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
37314
Medlemskap
2025
Tack för svar! Nu är det så att detta bolag är knutna till de märke man åker med som för egen del är Adria. Gjorde en snabbkoll hos Folksam gentemot min bil och skillnaden på premien per månad är mkt stor även gentemot det försäkringsbolag som jag har nu. Väl värd att kolla om man åker med deras märken.

PL 8

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2025
Kabria försäkrar även husbilar av andra märken. Genom att kolla på nätet får man pris. Man måste köpa försäkringen via återförsäljare för Kabe, Adria eller Sun Living. Lite krångligt men priset för mig var betydligt lägre än andra bolag. Försäkringen är i TryggHansa men priset är lägre än man får om man köper direkt från TryggHansa. Jag vet inte om villkoren är exakt lika. Men det är ju inget svårt att kolla villkoren. Det är helårsförsäkring, dvs ingen nytta med att ställa av bilen. Men det spelar ingen roll för mig längre eftersom malusskatten försvunnit.
Jag har Kabria men endast sedan 1/4 så ingen lång erfarenthet.

Stig G

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
37314
Medlemskap
2025
Tack för inlägg! Min offert från Kabria är ljusår från de övriga och jag har kollat villkoren och det är i princip likvärdiga men många kronor mindre så jag tror det blir ett byte ska bara stämma av det hela hos ÅF.

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2026
Vår Nordic hade jag försäkrad hos KABRIA. Men i.o.m. att TryggHansa tog över Kabria skedde en rejäl prishöjning. Nu har jag husbilen hos Caravania Försäkringar (via CaravanClub) och dem är jag nöjd med.

Stig G

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
37314
Medlemskap
2025
Tack bra med lite återkoppling! Det är många s k "Hästhandlare" I husbilsbranchen! Ha en bra sommar!

Toppen