• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilens vintervila

Tuppolino

HBK Medlem
Inlägg
48
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
30419
Medlemskap
2024
Idag ställde jag av min HB, till vintervila. Mycket bra gårdslada med betonggolv. Det finn 1/2 plats till. Platsen är vid Tomelilla, Österlen. Det är inte jag son hyra ut men skriv till mig om du är intresserad då kan du få tel nr till ägaren.Franco
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Håller med dig, att det känns rätt "gött" att ställa in bilen för vinterförvaring och inte behöva oroas över
frostsprängning eller fukt o mögel. Tycker, att det är värt den extra kostnaden, när möjligheten nu finns.

Här i Motala finns det också några lediga platser fram till den 30/10, om någon i närområdet skulle ha intresse
av att ställa in bilen i en tempererad lokal över vintern. ;)
 

Stefan51

HBK Medlem
Inlägg
1.960
Kommun
Falköping
HBK-Nr
13501
Medlemskap
2024
Idag börjar husbilen sin semester , i april 2021 är det dags att ut och rulla igen .
Den står inomhus på betonggolv utan värme med bortkopplade batterier .
Trevlig semester Skalman jag hälsar på dig emellanåt :) :mh2:
 
R

RobbeS

Guest
Ställde in den för två veckor sedan. I tid visade det sig för i helgen har vi fått mellan 20 och 30 cm snö. Ovanligt tidigt.
 
Toppen