• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

HUSBILEN UTE

F

F.d. 25020

Guest
:cool:Ja då var husbilen servad monterat ny batteriladdare i husdelen c-tek laddare ska på besiktning måndag planerar resa till Göteborg i sommar feskekörka m.m.:wideeyed: Ha det så gott alla vi har fortfarande snö Mvh 220 Sture i Pajala

F

F.d. 29841

Guest
Sv: HUSBILEN UTE

Hej Sture
Har Ni snö kvar? eftersom du inte har tagit fram HB förren nu.

/Vidgen

F

F.d. 25020

Guest

Ja snön ligger kvar både här o där sen en fråga till er i göteborgstrakten var finns det camping i göteborg som inte är så långt bort vill komma åt kollektivtrafiken för att ta sig fram Mvh 220 Sture

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023

Ett annat alternativ.Åby Camping
Vet inte vad den kostar, men med tidigare inlägg från Sture, kanske närheten till Åby Travbana är ok? ;)

/Thomas

Senast ändrad:

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

:cool:Ja då var husbilen servad monterat ny batteriladdare i husdelen c-tek laddare ska på besiktning måndag planerar resa till Göteborg i sommar feskekörka m.m.:wideeyed: Ha det så gott alla vi har fortfarande snö Mvh 220 Sture i Pajala

Ett varningens ord.
Om du skall åka kollektivt i Göteborg så ta noga reda på vad som gäller, de har ett (mycket kritiserat) idiotiskt biljettsystem som tar tid att lära sig. (Inte ens VDn visste hur det fungerade i en radiointervju).
Exempel:
Man kan t ex inte betala med pengar eller kort på buss och spårvagn. Man löser SMS-biljett eller köper kort (50:- i deposit) på speciella försäljningsställen.
Sedan måste man knappa in hur många som åker och vart på en biljettmaskin.
Ta noga reda på var zongränserna går.
Ha ni inte löst rätt biljetter kostar det 1200;- per person vid kontroll. (4800 kr för en 2-barnsfamilj tär på semesterkassan)
Ibland stannar kontrollanterna spårvagnar och bussar mitt mellan hållplatser för kontroll så ingen skall kunna smita.
Gemene man har döpt om Västtrafik till Västtragik.
Jag åker själv aldrig kollektivt längre till/från/i Göteborg.
Gå in på Västtrafiks hemsida och titta innan ni åker så har ni större möjlighet att klara er från "böter".

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Konstigt att dom inte fick till biljettsystemet bättre i Göteborg trots alla studieresor som Spårvägsstyrelsen gjorde till olika delar av världen såsom HongKong och Australien för att leta bra biljettsystem. Dom kanske borde ha fortsatt till Bali och Hawaii också. Men det gör dom väl på nästa studie- och inköpsresa.

Själv tycker jag att dom borde åka till Graz där vi tvingades tillbringa fjorton dagar förra året efter växellådshaveriet. Där hade dom ett makalöst enkelt och bra system, förmodligen utvecklat av någon lokal tekniker.

Jappe

F

F.d. 29841

Guest

Ett annat alternativ.Åby Camping
Vet inte vad den kostar, men med tidigare inlägg från Sture, kanske närheten till Åby Travbana är ok? ;)

/Thomas

Hej
Är på ÅBY camping PRIS: 195 Kr / dygn inklusive El,Dusch är gratis.Ska på travet i kväll
/Vidhem

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Konstigt att dom inte fick till biljettsystemet bättre i Göteborg trots alla studieresor som Spårvägsstyrelsen gjorde till olika delar av världen såsom HongKong och Australien för att leta bra biljettsystem. Dom kanske borde ha fortsatt till Bali och Hawaii också. Men det gör dom väl på nästa studie- och inköpsresa.

Själv tycker jag att dom borde åka till Graz där vi tvingades tillbringa fjorton dagar förra året efter växellådshaveriet. Där hade dom ett makalöst enkelt och bra system, förmodligen utvecklat av någon lokal tekniker.

Jappe

De kunde åkt till Singapore. Förmodligen världens bästa, snyggaste, renaste och enklaste tunnelbana. Man köper en biljett till avsedd plats. När man går ut sväljer maskinen biljetten som sedan återanvänds.
Deras nästa studieresa går nog till Maldiverna, för skall man göra något bra skall man börja från början.
:swoon:

F

F.d. 52919

Guest

Västerås har lika betalningssystem på lokaltrafiken d.v.s sms.!

kangas

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
5323
Medlemskap
2024

Hei!
Var i GBG for 2 uker siden. Stod gratis (og bra!!) ved Härlanda Tjärn.
Noen hundre meter å gå til bussen, men ikke avskrekkende.

Og så en NORGES-HISTORIE i sakens anledning:

Vi klev på bussen, og tok fram penger for å betale med.
Går ikke, sa killen, vi tar inga pengar. Jaha, hur gjør vi då? kjøp i pressbyrån, svarade han. Men det fanns ingen öppen pressbyrå i närheten. Men, skarpsynt som man ju är, ser man at det på en apparat hos killen står: "Visa Kort".
Varpå jag givetvis drar fram mitt "Visa-kort" och frågar var man stoppar inn detta.
Killen skrattar, förklarar, vi åker gratis, och min sambo fikk ett skratt som fortfarande kan höras. Och, hon berättar ofta den her historien.
mvh Kangas'n :twitcy:

F

F.d. 25142

Guest

Är ofta i Göteborg och står på parkeringen i Slottsskogen. Den första parkeringen på vänster sida precis när man kör in i Slottsskogen. Backar man in på rutan precis vid skogskanten kan hjulen få plats i rutan. Härifrån går eller cyklar man till centrum. Toppenläge och med trevlig restaurang/café Villa Belparc på krypavstånd.

Ett annat tips är parkeringen vid Klippan. Den ligger vid färjeterminalen till Kiel. Till vänster i stället för till färjan som ligger på höger sida. Fin utsikt över vattnet och nära till restaurang Sjömagasinet (bra men dyrt). Nära spårvagn.

Häromnatten låg jag på parkeringen mitt emot Hotell Riverton på Stora Badhusgatan.

Parkeringsvakterna är nitiska och om man tar mer än en plats är det bäst att lägga på för två platser, speciellt under högsäsong.

Senast redigerad av en moderator:

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Hei!
Var i GBG for 2 uker siden. Stod gratis (og bra!!) ved Härlanda Tjärn.
Noen hundre meter å gå til bussen, men ikke avskrekkende.

Og så en NORGES-HISTORIE i sakens anledning:

Vi klev på bussen, og tok fram penger for å betale med.
Går ikke, sa killen, vi tar inga pengar. Jaha, hur gjør vi då? kjøp i pressbyrån, svarade han. Men det fanns ingen öppen pressbyrå i närheten. Men, skarpsynt som man ju är, ser man at det på en apparat hos killen står: "Visa Kort".
Varpå jag givetvis drar fram mitt "Visa-kort" och frågar var man stoppar inn detta.
Killen skrattar, förklarar, vi åker gratis, och min sambo fikk ett skratt som fortfarande kan höras. Och, hon berättar ofta den her historien.
mvh Kangas'n :twitcy:

Hade det blivit kontroll så hade ni blivit av med 2400 SEK oavsett vad föraren sagt.
Och så försöker Göteborg att locka fler turister till staden.
Man tar sig för pannan.
:mad:

Toppen