• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilen till Arlanda

F

F.d. 55348

Guest
Igår tog vi husbilen till Arlanda och ställde oss på LFV parkering. Imorse gick planet till Turkiet och Alanya och nu sitter vi på balkongen och smakar på den Turkiska ölen. Vi landar mitt i natten om en vecka och kan gå och lägga oss direkt och komma hem utvilade. Ett suveränt sätt att merutnyttja husbilen tycker vi..

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025
Sv: Husbilen till Arlanda

Hoppas ni bett någon komma o slå på värmen på kvällen innan ni landar. Annars tar det en stund innan ni fått ut kylan /fukten ur sängkläderna. Inte så lätt att somna då:(.
Ha det så trevligt i värmen. Hade gärna sluppit regnet o blåsten som härjar här hemma.

F

F.d. 25144

Guest

I våras for jag o hustrun till Provence från Skavsta (4x1 kr). Vi gjorde på liknande sätt då flyget gick tidigt på morgonen och det inte är så kul att köra på natten. Vi kom in på parkeringen en kvart efter tolv, ställde upp husbilen och kröp till kojs. Fixade frukost i lugn o ro på morron, tog våra kabinväskor och gick rakt på planet strax efter kl 06.

När vi kom tillbaks kvällstid så körde vi ut och iväg till Norsborg (tror jag) vid Göta kanal där vi sov på natten. Sedan vidare ner till Vetlanda..Eksjö för lite släktutbyte och därnäst hem till vårt platta Skåne.

Det här gick hur bra som helst...:yes:

ChristerP

Senast redigerad av en moderator:

Jannemickel

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Medlemskap
2025

Plockar upp denna gamla tråd...
Någon som har provat långtidsparkering o övernattning
med husbilen på senare tid ?
Som alternativ till hotellnatt eller "nattkörning" till
morgonflyget.
// Janne

WillyPe

FD HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023

För ett par år sedan övernattade vi på Landvetter och tog ett tidigt flyg till Cypern. Det fungerade bra. Tänk på att man måste ha vinterdäck om det är vinterväglag mellan 1 nov och 31 mars (tror jag det är).

Karin & Jonke

HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
5126
Medlemskap
2025

Vi praktiserade detta två gånger i fjol. En gång när vi hälsade på vår son i Italien samt en Turkietresa. Vi flög från Arlanda och parkerade på Beta- parkeringen. Funkade kanonbra. Ena gången landade vi sent på natten och då la vi oss och sov direkt där, den andra landade vi tidigare på kvällen och körde till Tönnebro och övernattade. Slutmålet Sollefteå. Vi har tidigare provat i stort sett alla alternativ med nattkörning och hotellövernattningar innan vi skaffade husbil. Men detta är klart det bästa alternativet. Väldigt enkelt tack vare gratisbussarna som går var 8.e minut (tror jag), ofta i alla fall.

F

F.d. 19217

Guest

Men man blir rånad när man ska lämna parkeringen. Skitdyrt på ren svenska.

Karin & Jonke

HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
5126
Medlemskap
2025

Vi betalade inte mer än de gånger vi stått med "lillbilen" :), minns uppriktigt sagt inte hur mycket vi betalade men minns dock att vi tyckte det var värt det. Hotellrum är ju inte direkt gratis heller och parkera bilen måste man väl göra i vilket fall som helst,om man har den med.

F

F.d. 19217

Guest

Det är ju proportionerligt mot tiden (dagarna, veckorna) man står förstås men Transportstyrelsen är inte blyga när de sätter priset. De motarbetar färd med bil till flygplatsen, då detta räknas med i koldioxid- och andra utsläppskvoter för flygplatser. Flyget är svårare att strypa utsläppen på. Bara uttaxningen till banan för en 747 motsvarar en husbilsresa 2 varv runt Europa.

Toppen