• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilen Test

peter nilsson

HBK Medlem
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2025
Vad tycker ni om tidningen Husbilen Test.
Jag måste säga att jag tycker den är jättebra. Jag gillar framförallt omvärderingen.Samt dessa gamla fantastiska husbilar från USA, samt även nyare USA bilar, stora vräkiga och tyvärr törstiga. Tycker att det är en mycket seriös tidning som inte bara skriver korta notiser om husbilar. Utan verkligen tycker till. Jag kommer utan att tveka att förlänga prenumerationen.
Vad tycker ni

janne A

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
4160
Medlemskap
2025
Sv: Husbilen Test

Kan bara hålla med ..... har varit med från start och kommer absolut att fortsätta.

//Janne

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Ramlade över tidningen i min ICA-affär av en slump. Visste inte att den fanns. Den passar mig jätterbra! :)

Nu skippar jag både Husbil o Husvagn samt Husvagn och Camping!

Curt & Anna-Lena

FD HBK Medlem
Kommun
Myresjö
HBK-Nr
669
Medlemskap
2022

Jag har haft den från första numret och uppskattar de verkligt
grundliga artiklarna. Det som tilltalar mig allra mest är dess
rena layot. Den slår Husbil o Husvagn med hästlängder vad det
gäller det. Den kritiken framförde jag förra året vid Elmiamässan
till Husbil och Husvagn. Det har blivit något bättre än första
numret men inte tillräckligt för min del. Curt.

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Jag har ännu så länge inte läst något ex. av "Husbilen test", enbart kollat in hemsidan och de första öppna gamla numren av tidningen. Har sökt men inte hittat tidningen i tidningshyllan.
Förmodligen är det så att konkurrenten "Husbil & husvagn" har en ganska svår sits och balansgång mellan å ena sidan skriva om och för husbilar och samtidigt försöka attrahera husvagnsentusiasterna.
Jag, i likhet med många andra husbilsåkare, är inte ett dugg intresserade av husvagnar, hoppar helt sonika över artiklar om husvagnar. Detta förhållande är inte hållbart i längden för tidningen "Husbil & husvagn". Troligen tappar tidningen många läsare som övergår till mer renodlade tidningar som i huvudsak skriver om husbilar och husbilsturismen.
V-backen ;)

Senast ändrad:

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Hej, jag tycker också att Husbilen Test är en en bra och rolig tidning att läsa. Både reportage om vanliga bilar och monster som är både ekonomiskt och till största delen helt praktiskt omöjligt att äga med tanke på storleken, men ändå roligt att läsa om.
Förr köpte jag rätt ofta en annan campingtidning som har funnits länge, men den slutade jag med när de hade ett reportage om att köpa begagnad husbil. I inledningen stog det att om man inte skall behöva skämmas så måste man vara beredd att betala mer än 300.000:- för en husbil (måste vara skrivet av en som bryr sig mer om vad grannarna tycker än vad han bryr sig om husbilar). Längre in i reportaget bredvid en bild av en gammal bil med bensinmotor stog det att man skall kolla upp om kamremmen har blivit bytt (bensinmotorer har kamkedja). För övrigt fattades mycket som borde ha funnits med som info. om gamla bilar.
Sedan köpte jag en annan campingtidning som inte har funnits så länge och som skall handla om husbilar. Den slutade jag med när det stora huvudreportaget på flera mittensidor handlade om en husvagn.
Jag kanske är gnällig, men önskar många gånger att jag behärskade Tyska språket lika skapligt som det Engelska så man kunde plöja genom deras husbilstidningar med full behållning.

JANKRO.

Senast ändrad:
Toppen