• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

husbilen.com

Chris o Benny

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
729
Medlemskap
2025
Är det någon som har erfarenhet av att köpa husbil hos www.husbilen.com i Mellerud. Är intresserad av hur garantier och service funkar då bilarna är direktimporterade. De verkar ha mycket bra priser.
Mvh / Benny Rynmark
alia LMCbery

Senast ändrad:

jatho

HBK Medlem
Kommun
Kungshamn
HBK-Nr
2062
Medlemskap
2025
Sv: husbilen.com

Vi blev väldigt bra bemötta när vi köpte vår bil där i våras en 2005. De lämnar tre månaders garanti på bilen. Kommer säkert att handla där igen. vi har rekomenderat dem till andra vänner som går i husbilstankar. De hjälper även till med att ta fram extra utrustning till bra priser.

Göte J

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2025

Samma här, jag har väldigt stort förtroende för Husbilen.com .
Min affär gick så till att jag i månader satt och sökte på Mobile.de efter en lämplig liten husbil som jag tänkte importera själv. Men när jag kom fram till att ringa en privatperson i södra tyskland och göra affärer, med min dåliga skoltyska, då fegade jag ur och ringde Anders Bergqvist som tog över snacket m.m.. Om jag hoppar över lite så blev det lite bråttom ett par veckor senare för vi ville ha affären gjord innan bilen ställdes av för vintern så det gick att köra med tyska skyltar hem. Anders & Co flög ner och hämtade ett gäng bilar bl.a. min. - Ja dvs den var ju inte min då det blev den inte förrän den var gas & ventiationskollad besiktigad och svenskreggad ! Jag slapp allt bök med papper o myndigheter och ändå fick jag en bil i nyskick till ett pris som låg bortåt 100000:- lägre än likvärdiga på svenska marknaden.
// Göte J

F

F.d. 4380

Guest

Vi har också funderat på att importera en bil.
Men är det inte en risk att man förlorar vid en försäljning, vad man tjände vid köpet, pga. att bilen är importerad ?

Britt o Roger

F

F.d. 9230

Guest

Hej!
Vi är i stort sett mycket nöjda med husbilen.com, men har tyvärr fått lite negativa upplevelser det senaste när vi återkommit efter köpet med felaktigheter/synpunkter.
Vi hade trott/förväntat oss att de skulle värna mer om oss som kunder även efter köpet.

Vi hade också sett ut vår bil själva och även mailat om bilder osv på den. Husbilen.com hämtade hem den och skötte inregistrering, papper osv. När man ser hur mycket som kan strula känner vi att det var väl värt att "lejja bort" den biten.

Gör man som vi och köper en ny bil så gäller dessutom 2 års garanti (enligt svenska konsumentköplagen) eftersom man köper den av ett företag. Garantin gäller mot husbilen.com och inte mot säljaren i Tyskland så det är skönt om något händer.

Lycka till och hör gärna av dig om du har fler frågor.

Toppen