• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilen, bra till allt!

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Vi har för första gången övernattat i husbilen i Kungsbacka (5,5km från vårt hus)! Det skulle vara fest på jobbet, så vi kom på att det var mer ekonomiskt att ta husbilen ner till jobbet o parkera den där o övernatta efter festens slut, än att ta taxi hem à 200 spänn på fredag natt...

Har aldrig sovit över utanför jobbet innan, men det var perfekt! Dock vaknade vi tidigt i morse av att regnet fullkomligt vräkte ner, och snötäcket hade minskat till ungefär en fjärdedel....

Husbilen är verkligen helt suverän, vi anväder den t.o.m som gäststuga när vi får långväga besök (som inte har husbil själva!)

/Annette

I

Inger & Taeke NL

Guest
Sv: Husbilen, bra till allt!

Vi använder vàr husbil ocksà till allehanda fester och födelsedagar, SUPER. Taeke är en nattuggla och jag vill ofta dra mig tillbaka vid 12-tiden sà det här är en perfect lösning för oss bàda !!
:sleep::twitcy:
Hollandshälsningar!!

Brittis

HBK Medlem
Kommun
Smedjebacken
HBK-Nr
455
Medlemskap
2025

Hej, vi sover i våran när vi har olika skift.:yes: Det händer att den ena ska upp tidigt och den andra jobbar sent eller när någon av oss har jobbat natt , :wideeyed:då sover man perfekt efter nattskiftet. Det är bara synd att den är på vintervila just nu men snart så kommer den hem igen :wub:

Mvh

F

F.d. 7222

Guest

I somras gifte sig min "bonusdotter" i Brämhults kyrka i Borås. Festen efteråt hölls på Sundholmens vackra Herrgård nära Dalsjöfors. Vi parkerade husbilen på gästparkeringen och sov gott hela natten, på så vis kunde vi också till brudparets stora glädje bistå med uppröjningen dagen efter.

I

Ice-Man

Guest

Tidigare i veckan hade yngsta sonen LAN (spela spel med varandra via nätverk och online) i den. Denna helgen sover dottern över med tre kompisar i den. Så visst används den även vintertid :)

F

F.d. 52943

Guest

Vi har använt vår bil till att gästa släkten, med eller utan inbjudan......
:cool:
Perfekt att kunna parkera i närheten och sedan gå hem (till bilen) och sova när andan faller på...
Före husbilstiden krävdes det en hel del av plantering för att kunna göra ett släktbesök.
Numera åker vi bara dit. Passar det så är det helt OK. Om det inte passar åker vi bara till någon ställplats i närheten....

Hjulnissarna

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1025
Medlemskap
2025

Vi hade husbilens som vårt "tredje hem" under ca 1 månad i och med att vi flyttade från Göteborg till Halmstadsområdet. På så sätt kunde vi göra en del reparationer på "nya" huset innan vi flyttade ner möblerna (bodde och lagade mat utanför) och sedan kunde vi bo i husbilen i samband med slutstädningen på "gamla" huset - bra va?!!!!!
Nu behöver bara bilen sig en rejäl genomstädning - så vi väntar intensivt på vårvärmen - se´n skall det ut och rullas.

F

F.d. 50097

Guest

Håller verkligen med! Vi har ofta med oss husbilen på fester eller när vi är bortbjudna till vänner. När man bor i Stockholm är avstånden till vänner i olika förorter ofta stora och att ta taxi hem kostar mycket pengar... Perfekt att ha med husbilen!
;)

Helena & Peter
www.freedomtravel.se

HusbilsBjörk

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
466
Medlemskap
2025

Bara att instämma, husbilen använd ofta hemma när gäster vill natta över eller om man ska på fest någonstan, helt ferfekt.
Vad vore livet utan Husbilen
mvh Claes

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021

Hej

Jag har använt husbilen på tjänsteresa i Tyskland. Två gånger, till och med. :p
Dessutom har vi använt den vid släktbesök i Oslo, eftersom min mamma har begränsat med sängplats i sin lägenhet.

Dessutom använde vi den gamla bilen till att frakta många i, på väg till eller från fester.
Den var registrerad för 6 passagerare.

Min pappa använde en gång sin gamla alkovbil till att frakta en gungstol ner till mig i Sverige. Fråga mig inte hur han fick in den (eller ut..........)

Bara snön smälter undan lite på garageuppfarten, så skall den ut i det fria igjen.:wub:

MvH
Karianne

F

F.d. 25144

Guest

Ett par ggr har det blivit after work i centrala Helsingborg. Då är det perfekt med husbilen...:p

Bilagor

• IMG_0252 1.jpg
    IMG_0252 1.jpg
    58,7 KB · Visningar: 2
Toppen