Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
"Campingmaffians" lögner haglar i massmedias snedvridna rapportering om "husbilsproblemet".
1. "Några kilometer österut från Bingsmarkens camping, vid reningsverket utanför Ystad, finns en gratis ställplats med tillgång till el." Här finns ingen tillgång till el, vatten eller tömning.
2. Det är lika många stölder på campingplatser som utanför. Vi har rest genom 11 länder och 3 huvudstäder i Europa i somras och har varken hört eller sett några som helst tecken på att det skulle vara osäkert. Vi har stått på vanlig parkering i Normandi, ställplats, i Slovenien, Campingplats i Paris och badplats i Kroatien. Jag har sju larm i bilen, bom över bodelsdörren men har inte använt något av detta i sommar.
Skulle jag däremot ställa mej på en lastbilsparkering i Tyskland eller en rastplats i Sverige skulle jag använda alla säkerhetsanordningarna, men inte i Ystad.
3. Bingsmarkens camping är en föregångare när det gäller husbilar. Jag är övertygad om att fler campingägare kommer att lämna "campingmaffian" och lyssna på kunderna i framtiden.
4. Skurups kommun har många attraktiva värden för oss husbilsåkare. Bra att de börjar inse det nu.
Not:
Campingmaffian är en samling campingägare som agerar utanför sitt område i syfte att TVINGA in husbilar på campingplatserna. Metoden är skrämseltaktik, höja priser på campingplatser och ställplatser samt sprida lögner i massmedia.